ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 دي 1386     |     کد : 58

بنياد شوراها بر حل عملگرايانه مشكلات مردم استوار است

پيام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به كار سومين دوره شوراهاي اسلامي؛

بنياد شوراها بر حل عملگرايانه مشكلات مردم استوار است

حضرت آيت الله خامنه‌اي شوراها را نماد ديگري از اداره كشور به دست مردم خواندند و تأكيد كردند: بنياد اين نهاد اجتماعي بر حل عملگرايانه مشكلات مردم استوار است.

A0277633.jpg

به گزارش خبرگزاري فارس رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز به كار سومين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا، شوراها را نماد ديگري از اداره كشور به دست مردم خواندند و با تجليل از همت و حماسه آفريني مردم در سومين دوره انتخابات شوراها تأكيد كردند: بنياد اين نهاد اجتماعي بر حل عملگرايانه مشكلات مردم استوار است كه اين مهم با كسب سرمايه ارزشمند اعتماد عمومي و پرهيز از دخالت دادن انگيزه‌هاي جناحي و حزبي در ميدان فعاليت شوراها، محقق خواهد شد.
متن پيام رهبر فرزانه انقلاب به مناسبت آغاز به كار سومين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
خداي بزرگ را سپاس كه اكنون بار ديگر با همت و حماسه مردم، شوراهاي اسلامي شهر و روستا به دوره تازه‌اي گام مي نهند و فصل ديگري در خدمتگزاري برگزيدگان مردم آغاز مي گردد.
انتخابات 24 آذر گذشته، با نصابي برتر از همه انتخابهاي نوع خود، كشور را در پوشش گسترده شوراهايي قرار داد كه طبق قانون اساسي مديريت شهر و روستا را بر عهده دارند و نمادي ديگر از اداره كشور به دست مردم را در برابر چشم همگان مي‌گذارند.
اعضاء اين شوراها بايد قدردان مشاركت مردم باشند كه در اين دوره بيش از گذشته نشان داده شد، و خود را وقف خدمتي كنند كه بر زندگي روزمره اهالي شهر و روستا داراي تأثيري مستقيم و نزديك است.
بنياد اين نهاد اجتماعي بر حل عملگرايانه مشكلات عيني و مشخص مردم در شهر و روستا است و هدف آن راحت تر و اخلاقي تر كردن زندگي شهروندي است.
توفيق شوراها در دستيابي به اين هدف، سرمايه ارزشمند «اعتماد عمومي» را افزايش مي بخشد و زمينه ساز حضور پرنشاط مردم در همه عرصه‌هاي پيشرفت و توسعه كشور مي شود.
يك شرط اساسي آن است كه انگيزه هاي جناحي و حزبي، اين شوراها را عرصه تاخت و تاز خود نكند و آن را از كار اصلي خود باز ندارد. توفيق نسبي شوراهاي دور دوم در مقايسه با دوره پيش از آن در بسياري از كلانشهرها، آزمون عيني اين حقيقت است.
اين شرط، به ويژه در گزينش شهرداران و دهياران، اهميت مي يابد. ملاك اين گزينش، بايد امانت و دينداري، كفايت و كارآمدي، نجابت و حسن سلوك با مردم باشد.
دخالت جناح بنديها و انگيزه هاي حزبي و گروهي و شخصي و طايفگي در اين وظيفه مهم، زهر مهلكي است كه شوراها را از كار مي اندازد و آن را كم سود و گاه، زيانبخش مي‌سازد.
در نظارت و حسابرسي از كار شهردار و دهيار نيز، شورا بايد عيناً همين امر مهم را در برابر چشم داشته باشد و جز تكليف بزرگ الهي خود، چيزي را در نظر نگيرد.
در فهرست خدماتي كه شوراها به آن مي پردازند بايد حفظ هويت و اصالت شهرها و روستاها، و پايبندي به معماري اسلامي و ايراني، و رعايت زيبايي و استحكام بناها و ترويج فرهنگ نظم و قانون، و گسترش نمادهاي دين و اخلاق و آسان سازي خدمت رساني و عدالت و فراگيري در خدمات شهري و توسعه فضاي سبز و اهتمام به سلامت محيط زيست، و توجه به نيازهاي جانبازان و مصدومان جسمي و نگاه عدالت گستر به محله‌ها و اشخاص محروم، و توجه ويژه به بانوان و نيز به جوانان، برجسته شود و همواره در مد نظر قرار گيرد.
خداي متعال را همواره حاضر و ناظر كار خود بدانيد و خدمتي را كه مردم بر دوش شما نهاده اند، به عبادتي بزرگ و موجب تقرب به خداوند مبدل نماييد.
اميد است خداوند متعال از تلاش شما خشنود گردد و دعاي حضرت بقيه الله ارواحنا فداه شامل حال شما باشد.
والسلام عليكم
سيدعلي خامنه اي
8/ارديبهشت/1386


 


نوشته شده در   پنجشنبه 6 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode