ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 7 تير 1388     |     کد : 3473

بادمجان؛ بازكننده عروق و تقويت‌كننده معده

یک متخصص تغذيه گفت: مهمترين خاصيت بادمجان كم‌كالري بودن آن است و مصرف آن باعث باز شدن عروق خوني و تقويت‌كننده معده مي‌شود.

یک متخصص تغذيه گفت: مهمترين خاصيت بادمجان كم‌كالري بودن آن است و مصرف آن باعث باز شدن عروق خوني و تقويت‌كننده معده مي‌شود.

مرتضی صفوی در گفتگو با جام جم گفت: بادمجان حاوي فيبر بالايي است و براي درمان يبوست و كاهش كلسترول مفيد است و به دليل داشتن پتاسيم بالا و سديم پايين، براي كاهش فشار خون بسيار سودمند است.

وي گفت: بادمجان بازكننده عروق خوني و تقويت‌كننده معده و ادرارآور است. خوردن بادمجان بوي عرق را در بدن از بين مي‌برد و خاكستر بادمجان نيز به صورت مخلوط با سركه براي معالجه زخم‌هاي جلدي موثر است.

اين متخصص تغذيه افزود: بادمجان به علت داشتن يك ماده سمي به نام سولانين براي اشخاصي كه سابقه حساسيت دارند، مفيد نيست.

صفوي اضافه كرد: مهمترين خاصيت آن كم‌كالري بودن آن است، به همين علت غذاي بسيار خوبي براي كساني است كه مي‌خواهند وزن كم كنند؛ زيرا داراي ويتامين و مواد معدني نيز است.

وي گفت: بادمجان را حتما بايد به حالت كاملا رسيده مصرف كرد؛ زيرا خام آن طعم تلخ دارد و در كساني كه آسم و برونشيت دارند، باعث تحريك اين بيماري‌ها مي‌شود.

اين متخصص تغذيه اضافه كرد: بادمجان اثر نرم‌كننده، برطرف‌كننده يبوست، ادارآور دارد و به علت دارا بودن آهن در رفع كم‌خوني بسيار مفيد است. همچنين ريشه بادمجان، شاخه‌هاي خشك شده و برگ‌هاي آن اثر بند آورنده خون دارد.

همچنین بادمجان پادزهر خوبي براي مسموميت‌هاي حاصل از خوردن قارچ سمي است. مصرف بادمجان، گرفتگي رگ‌ها را باز مي‌كند و افراد را از خطر سكته قلبي حفظ مي‌كند.

وي افزود: برگ‌ها و پوست سياه بادمجان را اگر بجوشانند، اين جوشانده درمان اسهال خوني است. جوشانده ريشه بادمجان براي درمان بيماري آسم مفيد است.

صفوي گفت: آب زردرنگي كه در موقع نمك زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج مي‌شود نيز براي خشك كردن عرق دست و پا، بهترين دارو است و اشخاصي كه دست و پايشان مرتب عرق مي‌كند و بايد دست و پاي خود را با آن چند بار در روز بشويند، مفيد است.

بهترين روش پخت بادمجان، آب‌پز كردن و پختن در فر است؛ زيرا سرخ شده آن سنگين شده و براي معده‌هاي ضعيف مناسب نيست.

وي افزود: افرادي كه بواسير و درد چشم دارند، نبايد از بادمجان استفاده كنند؛ زيرا بيماري آنها را تشديد مي‌كند. اين گونه اشخاص اگر مي‌خواهند بادمجان بخورند، بهتر است آن را با گوشت و روغن يا سركه بپزند و بخورند.

 

 


نوشته شده در   يکشنبه 7 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode