ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 2 شهريور 1400     |     کد : 196619

در تبریز

پوستر اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان وخادمان حسینی رونمایی شد

پوستر هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و نماینده ولی فقیه در استان در تبریز رونمایی شد.

پوستر هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و نماینده ولی فقیه در استان در تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار آذربایجان‌شرقی روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از این پوستر، اظهار داشت: تبریز پایتخت تشیع و دیار عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و این اجلاس باید در شأن و جایگاه آذربایجان برگزار شود.

محمدرضا پورمحمدی افزود: این اجلاس قرار بود ۲ سال پیش در تبریز برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و امسال نیز با وجود محدودیت‌ها تلاش می‌کنیم همایشی در خور شأن درگاه باعظمت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شود.

وی با قدردانی از هیآت مذهبی و خادمان حسینی استان، تصریح کرد: نگرانی‌ها از بابت شیوع کرونا در مراسم ماه محرم وجود داشت که خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه همه ما خادم آستان حسینی هستیم و از هیچ تلاشی برای خدمت در این راه دریغ نمی‌کنیم، ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های استان برای برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی و مذهبی در استان تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این آئین گفت: برگزاری این همایش افتخاری برای استان است و اگر در ایام غیرکرونایی قرار داشتیم مراسم بسیار باعظمت و بزرگی با حضور مداحان از سراسر کشور برگزار می‌شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم افزود: پیرغلامان امام حسین (ع) عمر پربرکت خود را در مکتب قرآن و عترت سپری کرده‌اند و در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی و به عنوان مبلغان این فرهنگ در چند دهه گذشته فعالیت‌های بسیار ارزشمندی انجام داده‌اند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی هم زمان برگزاری افتتاحیه هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی را ۲۳ شهریور مصادف با هفت صفر اعلام کرد و گفت: این مراسم در محوطه مسجد کبود تبریز برگزار می‌شود.

مرتضی صفری خاطرنشان کرد: در حاشیه این اجلاس مراسمی برای به نمایش گذاشتن شیوه برگزاری دستجات عزاداری عجم و شاه حسین گویان تبریز برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم این آئین‌ها را با همکاری میراث فرهنگی ثبت ملی کنیم.


نوشته شده در   سه شنبه 2 شهريور 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode