ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 شهريور 1398     |     کد : 189334

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

استاد شهریار چکیده اسلامیت و ایرانیت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استاد شهریار در زمره ستارگان پرفروغی است که علاوه بر نماد هویتی فرهنگ آذربایجان سرافراز، چکیده اسلامیت و ایرانیت و پلی میان ادب و شعر دیروز و امروز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استاد شهریار در زمره ستارگان پرفروغی است که علاوه بر نماد هویتی فرهنگ آذربایجان سرافراز، چکیده اسلامیت و ایرانیت و پلی میان ادب و شعر دیروز و امروز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام سید عباس صالحی که شامگاه سه شنبه در آیین بزرگداشت استاد شهریار و  روز شعر و ادب در مقبره الشعرای تبریز خوانده شد، آمده است: «نمادها  و نشانه‌های فرهنگ و تمدن، شناسنامه معنوی و هویتی مردمانی است که در طول اعصار و قرن‌ها میرائی سترگ و ارزشمند را نسل به نسل صیانت کرده اند تا به نسل های امروز و فردا برسد.

در این میان نام‌ها و  شخصیت‌هایی هستند که همچون ستاره‌ای تابناک در آسمان پر اختر فرهنگ ایران اسلامی برای همیشه تاریخ می‌درخشند.

شهریار نماینده  ذوق فاخر و هنر اصیل ایرانی است که توانسته با تلفیق وارستگی، مناعت طبع  و دینداری و عشق به اهل بیت عصمت  و  طهارت (ع) و سرودن اشعاری به بان های ترکی و فارسی، به اعجازی هنری و معنوی دست یازد؛ مردمان این سرزمین همواره شعر شهریار را جلوه گاه غم ها، شادی ها و احساسات خود یافته و  به داشتن چنین سرمایه ارزشمندی بالیده اند.

نام شهریار نه تنها در ایران که در بسیاری از نقاط جهان و نزد علاقمندان شعر و  ادب پارسی آشنا و بر سر زبان ها است؛ جانمایه شعر شهریار معرفت و  آگاهی او به کلمه و  حرمت و اهمیت آن است و از این رو او از پیشقراولان تحول در شعر و ادبیات معاصر به ویژه شعر آیین به شمار می آید.

ساختار و بن مایه اشعار او ملهم از قران کریم و احادیث و روایات معصومین است و هر کس با شعر شهریار اعم از اشعار ترکی و فارسی او از «حیدربابایه سلام» تا «نامه ای به انشتین» یا «ای وای مادرم» تا «حسینه یئرلر آغلام گویلر آغلار»  آشناست، در ازای فرهنگ قرن های متمادی این دیار سیر و سلوک می‌کند. »

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان پیامش ابراز امیدواری کرده است که پاسداشت این روز و  گرامیداشت این شاعر ارجمند، محملی برای پاسداشت حقیقی شعر و صیانت از فرهنگ این مرز و بوم باشد.


نوشته شده در   چهارشنبه 27 شهريور 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode