ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 مهر 1396     |     کد : 180055

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

دانش‌آموزان مدارس صدرا از لحاظ علمی و اخلاقی نمونه هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مدارس صدرا به عنوان تنها مدارس علوم و معارف اسلامی کشور گفت: دانش‌آموزان مدارس صدرا از لحاظ علمی و اخلاقی زبانزد و نمونه هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مدارس صدرا به عنوان تنها مدارس علوم و معارف اسلامی کشور گفت: دانش‌آموزان مدارس صدرا از لحاظ علمی و اخلاقی زبانزد و نمونه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی صبح امروز در مراسم زنگ آغاز سالتحصیلی مدرسه پسرانه صدرا (مدرسه علوم و معارف اسلامی) تبریز، ضمن تقدیر از عوامل مدرسه و تبریک آغاز فصل تعلیم و تربیت، اظهار کرد: چیزی که در حوزه تعلیم و تربیت مطرح است این است که هیچ چیزی به اندازه علم برای انسان ارزشمند نیست.

وی ادامه داد: کسی که عالم در تمام علوم می‌شود، به تعبیر پیامبر اکرم (ص) همانند ماه شب چهارده در بین مردم درخشش پیدا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: اولین چیزی که خداوند با آن صحبتش را با پیامبر شروع می‌کند علم است. و چیزی که برای پیامبر وظیفه است علم‌آموزی برای مردم است. همه این‌ها حاکی از اهمیت علم برای پروردگار متعال است.

دکتر حسینی افزود: مدارس پسرانه صدرا تنها مدارس کشور در زمینه علوم و معارف اسلامی هستند و به همین خاطر انتظار داریم دانش آموزان این مدرسه چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ اخلاقی زبانزد باشند.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین بیان کرد: تربیت اعم‌تر از خود آموزش است اما وقتی می‌خواهیم علم‌آموز معارف اسلامی باشیم، باید بدانیم آموزش زمانی اتفاق می‌افتد که دل‌های ما آماده باشد.

وی در ادامه تصریح کرد:  مدرسه پسرانه صدرا تبریز هم‌اکنون رتبه متوسطی در بین مدارس علوم و معارف اسلامی کشور دارد و ما انتظار داریم این رتبه در سال جاری تک‌رقمی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: عده‌ای فکر می‌کنند خواندن ریاضی، فیزیک شیمی سخت است درحالی که تحصیل معارف اسلامی سخت‌تر است.

وی در بخشی از سخنان گفت: علمی که می‌خواهد بارور و شکوفا شود باید در ظرف تمیز و پاک باشد. دلیل عدم موفقیت برخی‌ها این است که در کنار فعالیت علمی فعالیت معنوی ندارند و مدرسه صدرا تلاش می‌کند این ۲ را باهم توامان داشته باشد.

گفتنی است:در پایان این مراسم از دبیران بازنشسته و دانش آموزان جهادی این مدرسه تجلیل به عمل آمد و زنگ آغاز سالتصیلی توسط مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به صدا در آمد.

 


نوشته شده در   يکشنبه 2 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode