ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 اسفند 1389     |     کد : 15780

پيام امام خميني براي اسرا انقلاب

سوم اسفند ماه روز تجليل از اسرا و مفقوداني است كه با سلحشوري و از جان گذشتگي از كيان و ملت خويش دفاع كردند .

سوم اسفند ماه روز تجليل از اسرا و مفقوداني است كه با سلحشوري و از جان گذشتگي از كيان و ملت خويش دفاع كردند
انقلاب اسلامي ايران ثمره و دستاورد قرنها مبارزه و تلاش است. اين انقلاب گوهر حقيقت ناب اسلام را بعنوان عزيزترين و گرانقدرترين گمشده خويش از ميان سالها تحمل غربت دين در صحنه حماسه ها و رنجهاي تاريخ به كف گرفت و اين واقعيتي انكار ناپذير است.از اين رو بود كه اين انقلاب به زودي تبديل به كانون توجهات و تهاجمات دشمنان گوناگوني شد كه اين طليعه خجسته را به معناي غروب حاكميت استبدادي و استعماري خود تفسير مي كردند. وقتي در روز 31 شهريور ماه 1359 هجوم سريع و هماهنگ رژيم بعثي عراق به مراكز نظامي و اقتصادي ميهن اسلامي ما قطعيت وقوع يك جنگ تمام عيار را در منطقه اعلام كرد، اين واقعيت تلخ را نيز به همراه آورد كه تداركي سازمان يافته و جهاني براي مهار و محو انقلاب اسلامي و نظام نوخاسته جمهوري اسلامي ايران صورت پذيرفته است. در عين حال جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر فرموده امام فقيد و راحلمان حضرت امام خميني (ره) اين پيام پر معناي او را مضمون جاودانه دفاع مقدس خويش مي داند كه:
«ما رسماً اعلام مي كنيم كه هدف ما تاكتيك جديد در ادامه جنگ نيست،‌چه بسا دشمنان بخواهند با همين بهانه ها حملات خود را دنبال كنند، نيروهاي نظامي ما هرگز نبايد از كيد و مكر دشمنان غافل بمانند. در هر شرايطي بايد بنيه دفاعي كشور در بهترين وضعيت باشد. مردم ما كه در طول سالهاي جنگ و مبارزه ابعاد كينه و قساوت و عدوات دشمنان خدا و خود را لمس كرده اند بايد خطر تهاجم جهانخواران در شيوه ها و شكلهاي مختلف را جدي تر بدانند.»
سرانجام پس از هشت سال جنگ، در تاريخ 29 مرداد سال 1367 هـ ش ميان ايران و عراق رسما آتش بس برقرار شد و نيروهاي ناظر سازمان ملل براي نظارت بر آتش بس در طول مرزها مستقر شدند. سه سال پس از اين آتش بس در 26 مرداد 1369 اولين گروه 1000 نفره از رزمندگان ايران كه در عراق اسير بودند از مرز خسروي وارد خاك ايران شدند و ملت ايران با سرافرازي در دفاع از اسلام و انقلاب و حفظ تماميت ارضي ميهن خود از آزادگان بازگشته به ميهن،‌ با شور و شعف استقبال كرد. و امسال روز تجليل از اسرا و مفقودان مصادف است با يازدهم ماه محرم الحرام و آغاز مصيبت بر خاندان اهل بيت پيامبر (ص) و به اسارت گرفتن ايشان؛ يادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.


نوشته شده در   سه شنبه 3 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode