ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 شهريور 1389     |     کد : 9333

نسخ خطی علامه امینی به نمایش گذاشته می‌شود

امام جمعه سراب گفت: با راه اندازی مرکز فرهنگی علامه امینی، نسخ حاوی دست خط علامه امینی و برخی آثار مکتوب آن عالم فرزانه در معرض دید عموم قرار می‏گیرد...

امام جمعه سراب گفت: با راه اندازی مرکز فرهنگی علامه امینی، نسخ حاوی دست خط علامه امینی و برخی آثار مکتوب آن عالم فرزانه در معرض دید عموم قرار می‏گیرد.
به گزارش خبرگزاري اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت‏الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب در تبریز اظهار داشت: حوزه‌های علمیه ویژه برادران و خواهران در فاز اول و سالن ورزشی، استخر، پارکینگ، مجتمع تجاری، سایت کامپیوتری و مجموعه‌های فرهنگی و هنری در فاز دوم پیش بینی شده است.
حجت‌الاسلام رشتبری با تشریح ‌جزئیات این پروژه عمرانی گفت: برای احداث مصلای علامه امینی دو مهمانسرا، کتابخانه، سالن مطالعه، مهد کودک و آمفی تئاتر 700 نفره پیش بینی شده است.
حجت الاسلام رشتبری همچنین از مرمت خانه علامه امینی خبر داد و گفت: خانه علامه امینی در روستای محل زادگاهش‌، از توابع شهرستان سراب از سوی سازمان میراث فرهنگی از وراث ایشان خریداری شده که قرار است به مرکز فرهنگی علامه امینی تبدیل شود.
امام جمعه سراب، علامه امینی را شخصیت وارسته‏ای دانست که در کنار داشتن مشغله‏های علمی و فعالیت‌های فرهنگی لحظه ای از یاد خدا و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت غافل نمی‏شد.
حجت الاسلام رشتبری با اشاره به خدمات بی نظیر علامه امینی به اسلام اظهار داشت: نتیجه چند دهه فعالیت تحقیقی و مطالعاتی وی به خلق اثر گرانسنگ الغدیر انجامید که اثبات کننده ولایت حضرت علی‌(ع) و اهل بیت(ع) است‌.وی افزود: علامه امینی با هزاران دلیل و مدرک علمی اثبات کرد که گرایش مسلمانان به تشیع نتیجه و مولود جریان‌های سیاسی و نژادی نبوده؛ بلکه گرایش آنها برمبنای حق و حقیقت است.
امام جمعه سراب خاطرنشان کرد: به زودی نسخ حاوی دست خط علامه امینی و برخی آثار مکتوب در محل خانه قدیمی وی در روستای سردهای سراب در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. 


نوشته شده در   دوشنبه 22 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode