ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 خرداد 1394     |     کد : 89891

نوزادان فکرکردن را پیش از صحبت‌کردن یاد می‌گیرند

تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه نورث‌وسترن نشان می‌دهد ،نوزادان قادرند روابط انتزاعی مولفه‌های یکسان و متفاوت را تنها پس از دیدن اندک نمونه‌هایی از آن‌ها یاد بگیرند.

تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه نورث‌وسترن نشان می‌دهد ،نوزادان قادرند روابط انتزاعی مولفه‌های یکسان و متفاوت را تنها پس از دیدن اندک نمونه‌هایی از آن‌ها یاد بگیرند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، این موضوع نشان می‌دهد درک روابط انتزاعی در مراحل آغازین رشد انسان وجود دارد و مهارت‌های زبانی برای یادگیری این روابط انتزاعی، ضروری نیستند.

دانشمندان برای رهگیری تفکر رابطه‌ای در نوزادان، این موضوع را آزمایش کردند که آیا نوزادان هفت‌ماهه می‌توانند ساده‌ترین و اساسی‌ترین روابط انتزاعی یکسان‌بودن و تفاوت بین دو مولفه را درک کنند یا خیر.

به نوزادان حاضر در این مطالعه یک جفت عروسک داده شد که یا هم‌شکل یا متفاوت بودند.

دانشمندان دریافتند نوزادان رابطه انتزاعی یکسان‌بودن دو شیء را رمزنگاری می‌کردند و زمانی که تغییری در این رابطه ایجاد می‌شد، این تغییر را شناسایی می‌کردند.

محققان همچنین دریافتند نوزادان، الگوهای یکسان یادگیری روابط انتزاعی را درست مانند کودکان مسن‌تر و بزرگسالان بروز می‌دادند.

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که نوزادان می‌توانند روابط انتزاعی را پیش از آموختن لغاتی که این روابط را توصیف می‌کنند، یاد بگیرند و این بدین معناست که یادگیری رابطه‌ انتزاعی در انسان‌ها، نیازی به زبان نداشته و یک مهارت بنیادی انسانی در نوع خود است.

نوزادان حاضر در این پژوهش قادر بودند رابطه یکسان‌ یا متفاوت بودن را پس از دیدن شش تا 9 نمونه تشخیص دهند. به نظر می‌رسد یادگیری رابطه‌ انتزاعی، مهارتی است که انسان‌ها بهتر از پستانداران دیگر می‌توانند در آن عمل کنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode