ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 15 مهر 1393     |     کد : 79101

بزرگترها نباید از مسئولیت خود درباره ازدواج جوانان شانه خالی کنند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست تخصصی «از همسان گزینی تا همسری» تاکید کرد که بزرگ ترها درباره ازدواج جوانان شانه خالی نکنند.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست تخصصی «از همسان گزینی تا همسری» تاکید کرد که بزرگ ترها درباره ازدواج جوانان شانه خالی نکنند.



حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست تخصصی «از همسان گزینی تا همسری» در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. این نشست که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و مسئولان و دست اندرکاران موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان برگزار شد، این نشست به ازدواج جوانان و شبکه همسان گزینی که توسط موسسه تبیان طراحی شده است، اختصاص داشت.

حجت‌الاسلام خاموشی در این نشست، اظهار داشت: اگر سئوال کنند مسئله جوانان امروز چیست، در جواب می توان گفت چند مسئله مهم قابل شمارش است؛ ازدواج، تحصیل، اشتغال و مسکن.

وی با بیان این که در حوزه تحصیل جوانان، کشور ما پیشرفت‌های شگرفی داشته، تاکید کرد: مقایسه تحصیلات از قبل تا بعد از انقلاب، افزایش تولید مقالات علمی در رشته های مختلف، افزایش میزان اختراعات، اکتشافات و تولیدات علمی و.. . نشان می دهد که وضع تحصیلی در کشور ما رو به پیشرفت است.

حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: من در شورای جوانان نکته ای را گفتم که اینجا هم آن را تکرار می‌کنم و آن هم این است که اگر به جای پرداختن به مسائل جوانان، به مقدمات آن ها بپردازیم این مشکلات هم قابلیت حل پیدا می‌کنند. به‌عنوان مثال، به جای این که از شغل و مشکل شغلی بگوییم، از امکانات شغلی که وجود دارد صحبت کنیم. سرزمین ما، ایران بزرگ ما، آب و خاک و معادن وسیعی دارد که باید این امکانات را به جوانان بشناسانیم و دولت ها برای جوانان فرصت استفاده از این امکانات را فراهم کنند. در مورد مشکل مسکن هم می بینیم که برای این مسئله در دولت های قبل اهتمامی شد و با این که کارهای خوبی انجام شده اما کافی نیست و تدابیر بیشتری باید اندیشیده شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره ازدواج گفت: با نگاهی به آیات قرآن می بینیم که خداوند می فرماید برای انسان زوج آفریده شده و اگر این زوجیت محقق شود قرآن می فرماید محبت سرشار ایجاد می‌کنم. نتیجه ازدواج، رحمت و برکت است چرا که فرزندانی تولید می شوند و نسلی رونق می گیرد که با تربیت صحیح آن ها جامعه رو به اصلاح می رود.

این شخصیت فرهنگی همچنین اظهار کرد: من در بحث ازدواج از کارکرد سنتی دفاع می‌کنم و معتقدم بزرگ ترها نباید از وظیفه ای که در این زمینه دارند شانه خالی کنند. اگر آن ها نخواهند به این وظیفه شان رسیدگی کنند، جامعه مدنی داریم که این نقش را پر کند؟ من به جایگزین مدنی معتقد نیستم و به نظرم نهادهای مدنی جایگزین نهادهای طبیعی و خانواده نیستند، بهتر است بزرگ ترها در این مسئله وارد شوند و هرجا پای بزرگ ترها در میان باشد، مشکلات با سرعت بیشتری حل می شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی با تاکید بر این که از پایه های طرح همسان گزینی، دخالت بزرگ ترهاست، گفت: باید آن ها را به این مسئولیت شان واقف کنیم. در ادله بر هم کفو بودن زوجین تاکید شده که سواد، عرفیات، سنت ها، دین و آیین، تراز مالی و.. . از مصادیقی است که به همسان بودن یا همان کفویت مربوط می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: طرحی که موسسه اطلاع‌رسانی تبیان پیگیری می‌کند، این است که مداخله جویان واقعی و طبیعی را در امر ازدواج جوانان دخالت دهد، مشاوران و متخصصان را در همسان گزینی جوانان به کار بگیرد و کاری کند جریانی که در جامعه در حال شکل گیری است در جاده صحیح قرار بگیرد. امیدواریم با چنین طرح هایی، ازدواج هایی صحیح، همسان و مورد تایید نخبگان داشته باشیم و این طرح ثمرات خوبی در آینده داشته باشد.


نوشته شده در   سه شنبه 15 مهر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode