ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 شهريور 1392     |     کد : 59149

روزی برای دختران

روز میلاد حضرت معصومه(س) را روز دختر نامیده‌اند و شاید همین روز فرصت مغتنمی باشد که کمی از دغدغه‌های دختران در عصر کنونی سخن بگوییم و خانواده‌ها هم با دنیای دخترانه بیشتر آشنا شوند.

روز میلاد حضرت معصومه(س) را روز دختر نامیده‌اند و شاید همین روز فرصت مغتنمی باشد که کمی از دغدغه‌های دختران در عصر کنونی سخن بگوییم و خانواده‌ها هم با دنیای دخترانه بیشتر آشنا شوند.
نامگذاری امروز به نام روز دختر، اگر فقط صرف یک نامگذاری باشد، بدیهی است که بود و نبودش تاثیری در بهبود وضع دختران پرتلاش ایرانی ندارد؛ اما اگر همین اتفاق دلیلی شود که امروز پدر و مادرها یک قدم به دنیای دخترشان نزدیک تر شوند و پای صحبت های فرزندشان بنشینند، در این صورت این روز را باید به فال نیک گرفت و آرزو کرد که هر روز، روز دختر باشد.

دختران ایرانی طی سال های اخیر توانسته اند به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند، اما از منظر دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی هنوز هم بین دختران و پسران، تبعیض هایی دیده می شود.

مثلا در حالی که دختران هر ساله حدود 60 درصد قبولی های کنکور را تشکیل می دهند، اما پس از فارغ التحصیلی نمی توانند پابه پای پسران در مشاغل تخصصی مشغول به کار شوند و به همین دلیل باید گفت تا وقتی این فرهنگسازی در جامعه ایجاد نشود که دختران در بازار کار توانمند هستند و در انجام مشاغل تخصصی دست کمی از پسران ندارند، اوضاع اشتغال دختران تغییری نخواهد کرد.

جدای از مسائل اجتماعی، در خانه و خانواده هم نیاز است که به دختران توجه ویژه ای شود و خانواده ها به دغدغه های آنان احترام بگذارند.

بهترین شرایط زندگی برای دختران در خانواده ها، موقعی است که دختر خانواده، پدر و مادر را فقط والدین خود نداند و با آنها دوست صمیمی باشد. رفاقت دختر با والدینش می تواند چنان فضای امن و شادی را در خانواده ایجاد کند که در آن، دختر خانواده بدون هیچ حس ترس و خجالتی با والدینش درددل می کند و از آن سو، پدر و مادر هم تلاش می کنند که دخترشان را بشنوند و بفهمند.

اگر روز دختر، روزی برای گفت وگوی دوستانه دختر با والدین و سایر اعضای خانواده اش باشد، حداقل امروز هیچ مشکلی نمی تواند لبخند را از چهره دختر ایرانی جدا کند.

آوید طالبیان - گروه جامعه


نوشته شده در   شنبه 16 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode