ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 آبان 1388     |     کد : 5564

قرآن غني‌ترين منبع اخلاق و ادب است‌

استاد حوزه علميه قم گفت: قرآن در مورد ادب و اخلاق بيانات بسيار ارزشمندي دارد و بايد گفت قرآن كتاب ادب و اخلاق است...

 استاد حوزه علميه قم گفت: قرآن در مورد ادب و اخلاق بيانات بسيار ارزشمندي دارد و بايد گفت قرآن كتاب ادب و اخلاق است.

آيت‌الله عبدالله جوادي آملي بعد از ظهر امروز در ادامه مباحث اخلاقي در جمع گروهي از طلاب اظهارداشت: انسان دو حالت بيشتر ندارد، يا كافر است يا زنده و اين نشان مي‌دهد كه غير از مومن در جامعه كسي زنده نيست و حيات ندارد.

وي با تاكيد بر اينكه قرآن كتاب ادب و اخلاق است، گفت: قرآن در مورد ادب و اخلاق بيانات بسيار ارزشمند و زيبايي دارد كه اگر اين بيانات ارزشمند نبود، اين با ادب و فرهنگ غني قرآن سازگار نبود.

استاد حوزه علميه قم افزود: اينكه قرآن مي‌گويد بعضي در دنيا حيوان هستند تحقير نيست، بلكه تحقيقي است كه انسان‌هايي را كه كافر هستند را مشخص مي‌كند.

آيت‌الله جوادي آملي با تاكيد بر اينكه انسان‌هاي بايد خود را از اخلاق حيواني دور كنند، بيان داشت: قرآن مباني ارزشمندي از اخلاق را بيان كرده است كه همه بايد از اين مباني كاربردي استفاده كنند و آنها را به كار ببندند.

وي با بيان اينكه انسان‌ها بايد هميشه پيرو و فرمانبردار امام زمان خود باشند، اظهار داشت: اگر كسي را ديديد كه در صحراي عرفات با وجود امام زمانشان به دنبال ديگران مي‌دوند تا نيازهاي خود را درخواست كنند، اينها حيوان هستند و حيات ندارند.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به كارهايي كه انسان‌ها را از نظر اخلاقي محكم و مستحكم مي‌كند، گفت: تمام مسايل اخلاقي و ادبي در اسلام و در مرجع آن يعني قرآن آمده است كه اين موارد هستند كه انسان‌ها را از نظر اخلاقي مستحكم و قدرتمند مي‌كند.

آيت‌الله جوادي آملي بيان داشت: حقيقت اخلاق در دين به سه رشته حقيقت نظري برمي‌گردد كه اگر انسان به عمق آن‌ها بيانديشد مباني اخلاقي را مي‌آموزد.

وي در پايان سخنان خود با بيان اينكه انسان بايد در حقيقت ظاهر و باطن خود بكوشد، گفت: با توجه به اينكه حكمت عملي زير پوشش حكمت نظري است اصل حكمت عملي هم به حكمت نظري باز مي‌گردد.

 

منبع: فارس

 


نوشته شده در   شنبه 30 آبان 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode