ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 5 آذر 1403
دوشنبه 5 آذر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 آبان 1388     |     کد : 5439

ارتباطات مجازي موجب افسردگي مي‌شوند

يك روان‌پزشك گفت: ارتباط چشمي مهمترين ويژگي ارتباطات مستقيم انساني است كه با وارد‌شدن بيش از حد وسايل الكترونيكي به زندگي انسان و گسترش ارتباطات مجازي، ارتباط چشمي افراد نيز كاهش يافته است...

 

يك روان‌پزشك گفت: ارتباط چشمي مهمترين ويژگي ارتباطات مستقيم انساني است كه با وارد‌شدن بيش از حد وسايل الكترونيكي به زندگي انسان و گسترش ارتباطات مجازي، ارتباط چشمي افراد نيز كاهش يافته است.

عارفه مبشر درگفت‌وگو با ايسنا اظهار داشت: ارتباط چشمي ويژگي اصلي ارتباطات مستقيم انساني است و از نظر علم روان‌پزشكي فردي كه در ارتباطات مستقيم با افراد ديگر توانايي برقراري ارتباط چشمي را ندارد، بيمار محسوب مي‌شود.

وي افزود: هم اكنون درعصر ارتباطات شاهد هجوم وسايل مختلف ارتباط مجازي و گسترش اين نوع ارتباط ميان افراد جامعه هستيم و ارتباط مستقيم و چشمي روز به روز درحال كاهش است.

مبشر تصريح كرد: بسياري از احساسات و حالات انساني از طريق ارتباطات مجازي به هيچ وجه منتقل نمي‌شود. به عنوان مثال حس شادي و يا غم، آن‌گونه كه درفرد بروز كرده، از طريق ارتباطات مجازي منتقل نمي‌شود و تنها با ارتباط مستقيم انساني قابل انتقال است.

وي خاطرنشان كرد: وارد شدن بيش از حد وسايل ارتباط مجازي مانند اينترنت و تلفن همراه موجب كاهش ارتباطات مستقيم انساني شده و اين موجب گسترش افسردگي در جامعه مي‌شود.

اين روان‌پزشك بيان كرد: هم اكنون sms و اينترنت جايگزين بسياري از ارتباطات مستقيم انساني شده و گسترش بيش از حد ارتباطات مجازي موجب كاهش هوش اجتماعي افراد جامعه مي‌شود.

وي گفت: همچنين شنيدن صداي مخاطب ازديگر مزاياي ارتباط مستقيم انساني است كه وسايل ارتباطي مجازي افراد را از داشتن اين نوع ارتباط محروم مي‌كند.

مبشر افزود: افسردگي، اضطراب، گوشه گيري و اختلالات شخصيتي نيز از ديگر عوارض استفاده زياد از وسايل ارتباطي مجازي است.

 


نوشته شده در   سه شنبه 19 آبان 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode