ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 آبان 1391     |     کد : 45554

مراقب همه باشيد

بزرگ كردن بچه‌‌ها و مراقبت از آنها، براي همه افراد در هر سن و سال و شرايطي كه باشند سخت است و مي‌تواند موجب خستگي‌شان شود.

جام جم آنلاين: بزرگ كردن بچه‌‌ها و مراقبت از آنها، براي همه افراد در هر سن و سال و شرايطي كه باشند سخت است و مي‌تواند موجب خستگي‌شان شود.
حالا اگر قرار باشد پدربزرگ يا مادربزرگ، نوه‌شان را نگه دارند و او را بزرگ كنند، مشخص است كه كار سخت‌تر هم خواهد بود بنابراين اگر شما هم در چنين موقعيتي قرار گرفته‌ايد و نوه‌تان بيشتر اوقات همراه شماست، بايد بيشتر مراقب خودتان باشيد و سلامت‌تان را فراموش نكنيد.

پس سعي كنيد شما هم زماني را به خودتان اختصاص دهيد؛ دوستان و آشنايان‌تان را ببينيد، به كارهاي شخصي‌تان رسيدگي كرده و كمي استراحت كنيد.

البته، در اين زمان‌ها نبايد فكر كنيد كودك تنها ‌مانده و شما مقصر هستيد؛ چراكه بچه‌ها هم نياز دارند گاهي با همسن و سالان‌شان تنها باشند و ارتباطات اجتماعي را ياد بگيرند و بدانند چطور بايد با ساير افراد برخورد كنند.

پس اگر احساس خستگي مي‌كنيد، اگر ناراحتيد يا از زندگي‌تان راضي نيستيد و اگر به هر دليلي نمي‌توانيد بخوبي از نوه‌تان مراقبت كنيد و مواظبش باشيد، بسيار مهم است كه به خودتان بيشتر فكر كنيد و به سلامت‌تان.

مي‌توانيد از اين پيشنهادها هم براي بهبود شرايط كمك بگيريد:

زمان بيشتري را با دوستان و همسن و سالان‌تان بگذرانيد و با آنها صحبت كنيد؛ شايد بتوانيد از تجربيات پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هاي ديگر هم استفاده كنيد.

با فردي درباره مشكلاتي كه داريد، صحبت كنيد؛ اين فرد مي‌تواند دوستي صميمي باشد يا يكي از اعضاي خانواده و حتي پزشك يا مشاوري كه مي‌تواند به شما كمك كند. مطمئن باشيد حرف زدن با فردي قابل اطمينان، باعث مي‌شود روحيه بهتري داشته باشيد.

به اندازه كافي استراحت كنيد؛ اگر گاهي چند دقيقه‌ از نوه‌تان دور باشيد و مشغول استراحت شويد، بي‌شك شرايط بهتري براي نگهداري از كودك خواهيد داشت بنابراين از فرد ديگري كمك بگيريد و روزي چند دقيقه مشغول كارهاي شخصي‌تان شويد.

هر وقت لازم بود، به درخواست‌هاي ديگران «نه» بگوييد؛ شما زمان كافي براي انجام همه كارها را نداريد و به همين دليل لازم است كارهاي غيرضروري را نپذيريد تا مشكلي برايتان هم ايجاد نشود. (جام جم - ضميمه چارديواري)

childwelfare.gov


نوشته شده در   چهارشنبه 17 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode