ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 مهر 1391     |     کد : 44359

ازدواج با اجازه بزرگترها؛ بله

بر اساس نظر سنجی های به عمل آمده توسط معاونت امور جوانان اداره کل امور ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، 87 و هفت دهم درصد جوانان معتقدند در انتخاب همسر باید نظر بزرگتر ها را قبول کرد براین اساس 40 و یک دهم درصد جوانان نیز ازدواج به روش سنتی را یکی از ویژگی های زندگی زناشویی با دوام می دانند.

خبرگزاری مهر: بر اساس نظر سنجی های به عمل آمده توسط معاونت امور جوانان اداره کل امور ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، 87 و هفت دهم درصد جوانان معتقدند در انتخاب همسر باید نظر بزرگتر ها را قبول کرد براین اساس 40 و یک دهم درصد جوانان نیز ازدواج به روش سنتی را یکی از ویژگی های زندگی زناشویی با دوام می دانند.
به گزارش خبرنگار مهر ، در جدید ترین نظر سنجی انجام گرفته در خصوص معیارهای جوانان برای ازدواج، ملاک های متعددی مورد ارزیابی قرار گرفته که پاسخ های ارائه شده تا حدی از تغییر نگرش و باور های جوانان در این باره حکایت دارد.

بر اساس این نظر سنجی در آذربایجان شرقی بهترین محیط همسر یابی، روش ازدواج، ملاک ها و معیارها، شیوه برگزاری مراسم ازدواج و ویژگی های فرهنگی و اخلاقی و وضعیت اقتصادی از جمله دغدغه های جوانان آماده ازدواج است.

این در حالی است که تنها28 و سه دهم درصد جوانان بهترین محیط های همسر گزینی را دانشگاه و محیط های آموزشی می دانند ولی بازهم قبول کردن نظر بزرگتر ها را می توان وجه اشتراک اکثر جوانان استان آذربایجان شرقی عنوان کرد.

شاید بتوان مادی شدن جوانان در امر ازدواج را یکی از مهمترین تغییر نگرش ها به حساب آورد در این راستا 60درصد جوانان می گویند برای تشکیل زندگی مشترک مادیات حرف اول را می زند ولی با این اوصاف91 و تیم درصد جوانان آذربایجان شرقی مهریه سنگین را را ضامن خوشبختی نمی دانند.

خوش اخلاقی عمده ترین معیار و ملاک جوانان دختر و پسر برای ازدواج به حساب می آید و 94 درصد جوانان معتفدند صداقت و رو راستی یکی از معیار های مهم در انتخاب همسر است.

همچنین 93 و سه دهم درصد جوانان داشتن خانواده سالم و عاری از مشکلات فرهنگی اجتماعی را یک ملاک مهم در امر همسر گزینی دانسته اند.

در خصوص آشنایی دختر و پسر قبل از ازدواج 50 درصد جوانان این استان آشنایی را امری لازم می دانند.

سرپرست معاونت فرهنگی امور جوانان آذربایجان شرقی در این باره می گوید: در بیشترین گرایش سنجی ها از جوانان درباره ازدواج آمار و ارقام متفاوت ارائه می شود.

لیلا جاویدان ابراز می دارد: درباره برگزاری مراسم ازدواج آخرین ارزیابی نشان می دهد 73 درصد جوانان مخالف تشریفاتی شدن مراسم عقد و ازدواج هستند.

وی تصریح می کند: موانع و علل افزایش میانگین سن ازدواج فقدان شغل و مسکن و مشکلات اقتصادی است.

جاویدان درباره علت بی میلی جوانان برای ازدواج اظهار می دارد: فرار جوانان از مسئولیت، بی بند و باری جنسی و تمایل به داشتن آزادی از جمله عوامل بی میلی جوانان برای ازدواج است.

با این حال آنچه این آمار نشان می دهد حاکی از ان است که جوانان دوست دارند با راهنمایی و اجازه بزرگترها بزرگترین بله به تصمیم حساس زندگی شان را به زبان بیاورند.

گزارش از یعقوب قلندری نژاد


نوشته شده در   پنجشنبه 27 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode