ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 مهر 1391     |     کد : 43575

حضور 3 میلیون دانش آموز در مسابقات درس هائی از قرآن

حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی نژاد مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی دیروز 10 مهرماه در نشست خبری بیست و یکمین دوره مسابقات...

مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد:

حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی نژاد مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی دیروز 10 مهرماه در نشست خبری بیست و یکمین دوره مسابقات برنامه تلوزیونی درس هائی از قرآن با اشاره به مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی که مسئول اجرای مسابقات درس هائی از قرآن است گفت: مؤسسه ترویج از سال 71 شروع به کار کرده و در سال 80 ثبت و در حال حاضر اساسنامه دارد و اموال آن متعلق به ولی فقیه است.
مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی با اشاره به شرکت داوطلبانه دانش آموزان در مسابقات درس هائی از قرآن اظهار داشت: در حال حاضر بالای 3 میلیون دانش آموز به صورت اختیاری در فعالیت های این مؤسسه بویژه مسابقات درس هائی از قرآن شرکت می کنند.
موحدی نژاد در رابطه با تعداد افراد شرکت کننده در مسابقات درس هائی از قرآن و برندگان این مسابقه اظهار داشت: از 3 میلیون دانش آموزی که معمولا در مسابقه درس هائی از قرآن شرکت می کنند حدود 100 هزار نفر به منطقه راه پیدا می کنند و تقریباً 10 هزار نفر بالاترین امتیاز را به دست می آورند که از بین این ها به قید قرعه دانش آموزانی انتخاب و جایزه برتر به آنها داده می شود.
وی افزود: این مؤسسه زیر نظر حجت الاسلام قرائتی فعالیت می کند و دارای هیئت مدیره و هیئت مؤسس است.
موحدی نژاد در رابطه با منبع تأمین مخارج مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: ما از طرف دولت بودجه جاری نداریم و بودجه ما توسط خیرین و تعامل با سازمان ها و نهادها تأمین می گردد.
مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی توضیح داد: این مؤسسه از دانش آموزان برای اجرای برنامه های خود پولی دریافت نمی کند اما برخی از مدارس از دانش آموزانی که توانائی مالی دارند به صورت اختیاری کمک های آنها را دریافت و برای خود دانش آموزان جایزه تهیه می کند.
وی با اشاره به حضور اختیاری افراد در قعالیت های مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: حضور افراد و دانش آموزان و فرهنگیان در برنامه های این مؤسسه به صورت افتخاری است و در حال حاضر بالای 3 میلیون دانش آموز به صورت اختیاری در فعالیت های این مؤسسه به ویژه مسابقات درس هائی از قرآن شرکت می کنند.
موحدی نژاد با تأکید بر محوریت دانش آموزان در مسابقات درس هائی از قرآن اذعان داشت : بستر محور اصلی ما در مسابقات آموزش و پرورش و در مقاطع راهنمایی و دبیرستان است که این فعالیت ها به کمک مسئولین آموزش و پرورش و اولیای دانش آموزان انجام می گیرد.
وی در رابطه با زمان و چگونگی اجرای مسابقات درس هائی از قرآن گفت: با توجه به اینکه بستر اصلی آموزش و پرورش است و دانش آموزان را در مدرسه در اختیار داریم مسابقه درس هائی از قرآن از اواسط مهر شروع به تبلیغ می شود به این صورت که در هر منطقه یک مروج و در هر استان و در هر شهرستان نیز یک مروج خواهیم داشت و در هر مدرسه یک مجری برای ایجاد ارتباط دانش آموزان با برنامه درس هائی از قرآن وجود دارد.
مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی تصریح کرد: پاسخنامه ها به صورت 5 سؤال تستی در طی 20 هفته در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که در هر هفته امتیاز دانش آموز ثبت و بعد از آن دانش آموزی که بالاترین امتیاز را به دست آورده به منطقه معرفی می شود. سپس به دانش آموزانی که به منطقه راه پیدا کرده اند متن برنامه درس هائی از قرآن همین 20 هفته به صورت کتاب در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و حدود 20 روز وقت دارند که کتاب را مطالعه کنند و در یک امتحان سراسری طی یک ساعت که در سراسر ایران برگزار می شود شرکت کنند و دانش آموزانی که بالاترین امتیاز را از بین 700 منطقه آموزش و پرورش کسب کرده اند جایزه داده می شود.
وی در پایان با اشاره به آغاز بیست و یکمین دوره مسابقات درس هائی از قرآن در سال تحصیلی جدید گفت : بیست و یکمین دوره مسابقات درس هائی از قرآن در سال تحصیلی جدید از روز پنج شنبه 20 مهر ماه آغاز می شود.


نوشته شده در   سه شنبه 11 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode