ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 مهر 1391     |     کد : 43473

كفش‌هايي براي پاهاي كوچولو

وقتي كوچولوها با كفش‌هاي ظريف و كوچك‌شان توي زمين بازي اين طرف و آن طرف مي‌دوند و راه مي‌روند، كسي چندان دقتي به جنس و نوع كفش‌هايشان ندارد.

جام جم آنلاين: وقتي كوچولوها با كفش‌هاي ظريف و كوچك‌شان توي زمين بازي اين طرف و آن طرف مي‌دوند و راه مي‌روند، كسي چندان دقتي به جنس و نوع كفش‌هايشان ندارد.
گاهي اين كفش‌ها با هر قدمي كه كودك برمي‌دارد، بوق يا حتي آهنگ مي‌زند و گاهي هم چراغ‌هايي از پشت كفش روشن مي‌شود تا كودك را تشويق كند راه برود و بدود، اما بعضي از پدر و مادرها حتي چند ماه قبل از آن‌كه كودك بتواند راه برود، كفشي براي او مي‌خرند و پايش مي‌كنند كه البته بيشتر جنبه تزئيني دارد.

اغلب بچه‌ها تا وقتي كه راه نمي‌روند، به كفش نيازي ندارند؛ به اين معنا كه آنها قبل از خريدن و پوشيدن كفش بايد خوب راه رفتن را ياد بگيرند. حتي پس از آن هم، كفش فقط براي محافظت پاها در مقابل اشياء و سطوح نامناسب و آلوده مانند زمين‌هاي خاكي، پارك، خيابان، فروشگاه‌ها و... بايد استفاده ‌شود.

جالب است بدانيد متخصصان مي‌گويند پابرهنه بودن، بهترين حالت براي كودك است؛ بنابراين در فضاهايي كه امكانش هست، حتما اجازه دهيد كودك پابرهنه راه برود؛ مثلا داخل خانه بهتر است كفش پايش نكنيد تا زودتر و بهتر راه رفتن را ياد بگيرد.

بهترين كفش را انتخاب كنيد

براي بچه‌هايي كه بتازگي راه رفتن را ياد گرفته‌اند، كفش‌هاي نرمي كه كف آن ليز و لغزنده نباشد، بهترين انتخاب است. به كمك همين كفش‌هاي كوچك، مي‌توانيد از پاهاي لطيف كودك در برابر سرما و گرما محافظت كنيد.

البته اين را هم بايد در نظر داشته باشيد كه كفش كودك، بايد فضاي كافي داشته باشد تا انگشتان پا داخل آن براحتي قرار بگيرد؛ بنابراين هيچ‌وقت كفش‌هاي تنگ و كوچك برايش انتخاب نكنيد.

در پنج تا شش سال اول زندگي كودك، كفش‌ها بايد با دقت انتخاب شود؛ در واقع بهتر است كودك يك جفت كفش خوب و عالي داشته باشد تا دو جفت كفش نامناسب!

هنگام خريد كفش هم حتما به اين نكات توجه كنيد:

• اندازه كفش خيلي مهم است به همين دليل خوب است كودك را براي خريد به فروشگاهي ببريد كه فروشنده تجربه كافي در اين زمينه داشته باشد؛ چراكه ممكن است پاهاي كودك در اثر پوشيدن كفش نامناسب به شدت آسيب ببيند.

• كفش بايد نرم و قابل انعطاف باشد. البته قسمت پشت كفش و مكاني كه پاشنه پا در آنجا قرار مي‌گيرد بايد استحكام كافي داشته باشد و بخوبي از پاها محافظت كند.

• كفش‌هاي گران‌قيمت هميشه بهترين نيست؛ بنابراين هيچ‌وقت با خريدن كفش‌هاي مارك‌دار، خودتان را به دردسر نيندازيد. تنها كافي است كفش مناسبي براي كودك انتخاب و به خوبي از آن استفاده كنيد.

كفش‌هاي خواهر و برادرهاي بزرگ‌تر!

پاي بچه‌ها زود بزرگ مي‌شود و اندازه آن دائم تغيير مي‌كند، بنابراين طبيعي است كه گاهي خانواده‌ها ترجيح بدهند از كفش‌ بچه‌هاي بزرگ‌تر براي كوچك‌ترها استفاده كنند، اما آيا اين كار درست است و مشكلي براي بچه‌ها ايجاد نمي‌كند؟

متخصصان مي‌گويند خيلي خوب است كه هميشه از كفش‌هاي جديد استفاده كنيد ولي اگر قرار است كفشي براي دومين بار هم مورد استفاده قرار گيرد، بايد همه موارد را در نظر بگيريد.اولين نكته اين است كه ظاهر كفش نبايد در اثر زياد پوشيدن نفر اول، خيلي تغيير كرده باشد.

علاوه براين بايد كفش‌ را به دقت بررسي كنيد تا اگر مشكل خاصي در آن وجود دارد، قبل از پوشيدن برطرف شود؛ چراكه پوشيدن يك كفش نامناسب مي‌تواند بسيار دردسرساز شود. (جام جم - ضميمه چارديواري)

منبع: cyh.com


نوشته شده در   يکشنبه 9 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode