ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 شهريور 1391     |     کد : 43011

5/11 ميليون دانش‌آموز به صف

امروز و فردا براي 5‌/‌11 ميليون دانش‌آموز ايراني كه بايد صبح شنبه در حياط مدرسه‌شان به صف بايستند، آخرين روزهاي تعطيلات تابستاني محسوب مي‌شود.

پرونده روزنامه جام‌جم درباره شروع سال تحصيلي جديد با عنوان «بوي ماه مهر» را در صفحات 10 و 11 بخوانيد
5/11 ميليون دانش‌آموز به صف
امروز و فردا براي 5‌/‌11 ميليون دانش‌آموز ايراني كه بايد صبح شنبه در حياط مدرسه‌شان به صف بايستند، آخرين روزهاي تعطيلات تابستاني محسوب مي‌شود.
اما شروع سال تحصيلي جديد براي مقطع دبستان شروع ديگري است چرا كه نظام آموزشي 3ـ‌3ـ‌6 بعد از گذشت بيش از سه دهه با تغييراتي باز به نظام آموزشي كشور بازگشته است.

پيداست در اين نظام آموزشي جديد بعضي دانش‌آموزان نسبت به ديگران دلهره بيشتري دارند؛ يكي كلاس اولي‌ها كه شايد خودشان را موش آزمايشگاهي اين سيستم بدانند و ديگري كلاس پنجمي‌ها كه مستقيما به يك عرصه ناشناخته به عنوان كلاس ششم پا مي‌گذارند. البته وزارت آموزش و پرورش و شخص وزير ماه‌هاست كه به دانش‌آموزان، معلمان و والدين اطمينان خاطر مي‌دهد كه اين تحولات نه تنها مثبت است بلكه چون در قالب غني‌ترين سند موجود در كشور يعني سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، طراحي شده نتايج كارسازش بزودي مشخص خواهد شد. از 11ميليون و 518 هزار و 281 دانش‌آموزي كه شنبه سال جديد تحصيلي را آغاز مي‌كنند پنج ميليون و 893 هزار و چهار نفر از دانش‌آموزان، پسر و پنج ميليون و 650هزار و 914 نفرشان دختر هستند.

صعود سمپاد، نزول غيردولتي

انتخاب بين بهتر و بهترين، دغدغه هميشه والدين است وقتي مي‌خواهند فرزندانشان را براي سال جديد تحصيلي در مدارس ثبت‌نام كنند. بعضي‌ها فكر مي‌كنند كه مدرسه دولتي يعني كيفيت پايين آموزش و خدمات، به گمان برخي نيز اول و آخر علم و دانش در مدارس غيردولتي است، گروهي هم طرفدار سرسخت مدارس تيزهوشان هستند.

اين ميل و رغبت، در ثبت نام‌هاي امسال مدارس نيز ديده شد هرچند كه آمارها از كاهش ثبت‌نام‌ها در مدارس غيردولتي (نسبت به پارسال) و افزايش ثبت‌نام در مدارس سمپاد (استعدادهاي درخشان) حكايت دارد. آمار ثبت‌نام‌ها تا تاريخ سيزدهم شهريور نشان مي‌دهد كه امسال 897 هزار و 295 نفر در مدارس غيردولتي ثبت‌نام كرده‌اند كه در مقايسه با آمار سال قبل (978 هزار و 117) روندي كاهشي را نشان مي‌دهد؛ همانطور كه مدارس سمپاد با جذب 102 هزار و 335 دانش‌آموز، آمار سال گذشته خود را (89 هزار و 416) ارتقا داده‌اند. در اين ميان، كيفيت نظام آموزشي، كلاس اولي‌هايي كه حاضر به جدا شدن از والدينشان نيستند، فضاي فيزيكي مدارس و نوع برخورد اولياي مدرسه با دانش‌آموزان از جمله مباحث قابل تامل است كه در پرونده «جام‌جم» نيز به آنها پرداخته شده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 30 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode