ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 شهريور 1391     |     کد : 42879

عموپورنگ با كودكان زلزله‌زده به مدرسه مي‌رود

عمو پورنگ به همراه مجريان برنامه‌هاي گل‌آموز، صبحي ديگر و بازيگران برنامه مبصر پنج ساله روز چهارشنبه جشن شكوفه‌ها را در يكي از روستاهاي زلزله‌زده آذربايجان برگزار مي‌كنند.

برنامه‌هاي شبكه آموزش با بازگشايي مدارس مهارت‌هاي تحصيل را به دانش‌آموزان ياد مي‌دهد
عموپورنگ با كودكان زلزله‌زده به مدرسه مي‌رود
عمو پورنگ به همراه مجريان برنامه‌هاي گل‌آموز، صبحي ديگر و بازيگران برنامه مبصر پنج ساله روز چهارشنبه جشن شكوفه‌ها را در يكي از روستاهاي زلزله‌زده آذربايجان برگزار مي‌كنند.
در اين مراسم وزير آموزش و پرورش نيز حضور خواهد داشت. عمو پورنگ قرار است در اين سفر براي بچه‌هاي منطقه هريس برنامه اجرا كند. اين برنامه به صورت زنده از شبكه دو سيما پخش خواهد شد. مجريان شبكه آموزش هم از روز سه‌شنبه در مناطق زلزله‌زده حضور پيدا مي‌كنند و با مردم اين مناطق از نزديك ديدار مي‌كنند. اين برنامه به صورت زنده از برنامه باز باران شبکه آموزش روي آنتن خواهد رفت.

شبکه آموزش رنگ مدرسه مي​گيرد

شبكه آموزش كه عنوان و رويكردش با مدرسه و علم‌آموزي پيوند خورده است، در آستانه بازگشايي مدارس و آغاز فصل پاييز ويژه‌برنامه‌هاي متنوعي را تدارك ديده است.پخش ويژه‌برنامه‌هايي در روزهاي اول مهر و تهيه و توليد برنامه‌هايي با موضوع آموزش محتواي كتاب‌هاي درسي و تشريح مباحث عمومي حوزه فناوري اطلاعات و رايانه از ديگر اقدامات شبكه آموزش براي فصل پاييز است.

امير قميشي تهيه‌كننده و مجري برنامه بازباران از ويژه برنامه آغاز سال تحصيلي در سي‌ام شهريور خبر داد و گفت: برنامه بازباران به مناسبت فرارسيدن آغاز سال تحصيلي از بيست و نهم شهريور تا اول مهر از ساعت 8 صبح تا 8 شب ويژه‌برنامه خواهد داشت.

به گفته اين تهيه‌كننده، در ويژه‌برنامه بازباران هنرمندان از خاطرات روز اول مدرسه‌شان مي‌گويند و در فواصل برنامه قسمت‌‌هايي از سريال‌هاي بازم مدرسه‌م دير شد و مدرسه موش‌ها پخش مي‌شود. پخش قسمت‌هاي جديد سريال خاطره‌انگيز مبصر پنج‌ساله كلاس كه امسال به مبصر بيست و پنج ساله‌ تغيير نام داده، از ديگر بخش‌هاي ويژه‌برنامه بازباران‌ است. اين سريال در 26 قسمت 10 دقيقه‌اي تهيه شده است.

برنامه 3 ساعته راديو هفت براي فصل پاييز

راديو هفت شامگاه جمعه با يك ويژه‌برنامه سه ساعته به استقبال فصل پاييز مي‌رود. اين برنامه كه استثنائا ساعت 10 شب آغاز مي‌شود و تا يك بامداد ادامه دارد پذيراي خوانندگاني است كه ترانه‌هايي با مضمون فصل، پاييز مي‌خوانند. شاهين اميري، مسعود امامي، محمدرضا عيوضي، كوروش تهامي، مهرداد شهسوارزاده و اشكان كمانگري از جمله خوانندگاني هستند كه ترانه‌هايشان را در استوديوي شماره 2 راديو هفت‌ اجرا مي‌كنند. خواندن انشاهايي با موضوع مدرسه توسط بازيگران مطرح از ديگر بخش‌هاي برنامه است. راديو هفت همچنين در شامگاه پنجشنبه برنامه‌اي دو ساعته را براي هفته دفاع مقدس تدارك ديده است. در اين برنامه كه سي‌ام شهريور پخش مي‌شود، سيد ناصر حسيني‌پور، نويسنده كتاب «پايي كه جاماند» بخش‌هايي از اين كتاب را جلوي دوربين مي‌خواند. همچنين از بازيگران فيلم‌هاي مطرح دفاع مقدس دعوت مي‌شود تا ديالوگ‌هاي اين فيلم‌ها را دوباره اجرا كنند.

آموزش ساخت وسايل مدرسه در گل‌آموز

سارا روستاپور تهيه‌كننده و مجري برنامه گل‌آموز با اشاره به اضافه شدن بخش‌هاي جديد به برنامه براي آغاز سال تحصيلي جديد، گفت: گل‌آموز بچه‌ها را براي رفتن به مدرسه آماده مي‌كند.وي در ادامه افزود: در برنامه سعي داريم آموزش ساخت وسايل مدرسه با قيمت ارزان را به بچه‌ها آموزش دهيم تا به اقتصاد خانواده‌ها كمك شود. به اين ترتيب از وسايلي كه در منزل وجود دارد يا وسايل مدرسه كه سال گذشته بچه‌ها از آن استفاده كرده‌اند، به نوعي دوباره استفاده خواهد شد.همچنين در روز اول مهر و آغاز سال تحصيلي از بچه‌ها مي‌خواهيم كه عكس خود را با لباس مدرسه و كيف و كفش مدرسه براي برنامه ارسال كنند.

غلبه بر اضطراب در فرصت برابر

مجيد قره‌گوزلو تهيه‌كننده برنامه مشاور و مشق عشق اظهار كرد: در برنامه مشاور سعي داريم به مناسبت فرارسيدن آغاز سال تحصيلي بخش روان‌شناسي را به روان‌شناسي كودكان اختصاص دهيم و به پدرها و مادرها بگوييم كه چگونه فرزندشان را براي رفتن به مدرسه آماده كنند.

وي در ادامه افزود: در اين بخش كارشناس برنامه به روان‌شناسي بچه‌ها در زمان مدرسه رفتن و مسائلي همچون غلبه بر ترس و اضطراب مدرسه مي‌پردازد. همچنين در سه قسمت از مشق عشق معاونان وزير آموزش و پرورش مهمان حضوري برنامه مي‌شوند و به سوالات بينندگان پاسخ مي‌دهند. برنامه فرصت برابر از مهرماه به صورت روزانه روانه آنتن مي‌شود و در چهار جلسه تدريس و سه جلسه مشاوره، داوطلبان را براي رقابت در آزمون سراسري آماده مي‌كند. به گفته عليرضا سپهرين، تهيه‌كننده اين برنامه در جلسات مشاوره اين برنامه نكات مفيدي درباره اعتماد به نفس، مقابله با اضطراب، نقش والدين در موفقيت دانش‌آموزان، استراحت و تغذيه مناسب و... بيان مي‌شود.

همچنين به دانش‌آموزان توضيح داده مي‌شود كه براي موفقيت در هر درس بايد چه كنند، مثلا زيست‌شناسي را چگونه بخوانند كه بهتر متوجه نكاتش بشوند. معرفي دانشگاه‌ها، رشته‌هاي تحصيلي، كتاب‌هاي درسي و كمك درسي از ديگر بخش‌هاي اين برنامه است.

همچنين در آستانه مهرماه برنامه صفر و يك‌ با تغيير رويكرد با عنوان جديد «برخط» روانه آنتن شبكه آموزش مي‌شود. مجيد يوسفي، تهيه‌كننده و كارگردان برخط گفت: برنامه برخط شكل توسعه يافته برنامه صفر و يك است و سعي دارد به بررسي مباحث عمومي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات و علوم رايانه با حضور كارشناسان بپردازد.وي خاطرنشان كرد: در برنامه برخط تغييرات عمده‌اي در ارائه مفاهيم و اطلاعات، سطح اجراي برنامه و همچنين ميان برنامه‌ها خواهيم داشت تا مخاطب عام نيز بتواند از اين برنامه استفاده ببرد.

برخط هرروز بجز جمعه‌ها از ساعت 18 و 30 دقيقه به مدت يك ساعت با اجراي آرش برهمند از شبكه آموزش پخش مي‌شود و تا پايان سال جاري نيز ادامه دارد.


نوشته شده در   دوشنبه 27 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode