ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 شهريور 1391     |     کد : 42852

آناكوندا و شكار كاپيبارا(فيلم)

آناكوندا سبز يكي از بزرگترين مارهاي جهان است كه زيستگاهش در آمريكاي جنوبي بوده و اغلب در آب هاي كم عمق ، جنگل هاي باراني و مرداب ها زندگي مي كند.

جام جم آنلاين: آناكوندا سبز يكي از بزرگترين مارهاي جهان است كه زيستگاهش در آمريكاي جنوبي بوده و اغلب در آب هاي كم عمق ، جنگل هاي باراني و مرداب ها زندگي مي كند.


به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از نشنال جئوگرافيك، آمريكاي جنوبي سرزمين شكار و شكارچيان است. آناكوندا سبز كه طول آن بيش از 6.5 متر و وزنش حدود 100 كيلوگرم است يكي از بزرگترين گونه هاي خود و نيز مارها جهان محسوب مي شود.

اين مار غول پيكر يك شكارچي تمام عيار است. آناكوندا خود را در ميان گياهان آبي پنهان كرده و در انتظار شكار مي ماند. بدن بزرگ مار نياز به غذا دارد.

كاپيبارا بزرگترين جونده جهان است كه زيستگاهش در مناطق شمالي آمريكاي جنوبي به ويژه ونزوئلا، كلمبيا، برزيل ،اروگوئه گسترده است. وزن متوسط يك كاپيبارا بسته به گونه آن بين 35 و تا 60 كيلوگرم است.

آنان در كنار منابع آب از جمله رودخانه ها، بركه ها و درياچه زندگي مي كند. اين جانور گياهخوار از علف هاي تازه ، برگهاي گياهان آبزي تغذيه كرده و با وجود اينكه يك جونده است بايد مانند بسياري از چرندگان غذايش را نشخوار كند.

كاپيبارا ها به صورت گروهي زندگي كرده و گاهي تعداد آنها در يك گله تا 100 عدد بالغ مي شود اما اغلب آنها در گروه هايي شامل 10 تا 20 كاپيباري زندگي مي كنند. كاپيبارا طعمه مورد علاقه بسياري از شكارچيان از جمله جگوار، پوما، عقاب و آناكوندا است.

آناكوندا يك گروه كاپيبارا را تشخيص داده و با حركت در زير آب فاصله اش را با آنها كاهش مي دهد. مار غول پيكر هنگامي كه به فاصله مطلوب رسيد كمين كرده و به انتظار مي ماند.

حمله آناكوندا به رغم جثه اش برق آسا است. يك كاپيبارا به دام مار افتاده است. بدن مار به دور پيكر حيوان حلقه زده و فشار بيشتر و بيشتر مي شود. كاپيبارا استخوان هايش خرد شده اند. آنگاه دهان مار باز و طعمه را از سر و به طور كامل مي بلعد.

مار تا مدتي قادر به حركت نخواهد بود. هضم كاپيبارا با جثه بزرگش دستكم دو هفته طول مي كشد. آناكوندا تا چند ماه نياز به شكار تازه اي نخواهد داشت. تا آن زمان كاپيبارا ها دستكم خاطرشان از اين يكي آسوده خواهد بود.

اين فيلم تماشايي از حيات وحش آمريكاي جنوبي را با هم مي بينيم.مترجم: بهرام افتخاري. 

لطفاً صبر کنید ...


نوشته شده در   يکشنبه 26 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode