ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 شهريور 1391     |     کد : 42678

از زيبايي تا اعتمادبه نفس

لبخند دلنشين هر چهره‌اي را زيباتر مي‌كند . دلنشيني لبخند اما با زيبايي دندان‌ها گره خورده است.

جام جم آنلاين: لبخند دلنشين هر چهره‌اي را زيباتر مي‌كند . دلنشيني لبخند اما با زيبايي دندان‌ها گره خورده است.

زيبايي دندان‌ها هم قدري د قت مي‌خواهد ؛ دقتي كه به زحمتش مي‌ارزد . عمق و اهميت اين ارزش هم زماني قابل درك است كه متاسفانه زيبايي دندان‌هاي‌ خود  را از دست داده باشيم.

پس يادمان بماند دهان و دندان از مهم‌ترين اجزاي صورت هستند  و در زيبايي ما نقش بسيار مهمي ايفا مي‌كنند . به همين دليل، داشتن دهان و دندان‌هايي سالم يكي از نكات بسيار مهم و اساسي در زيبايي صورت و ظاهر به حساب مي‌آيد . از اين رو، تمام مردم همان طور كه براي سلامت دندان‌هاي خود اهميت قائل هستند، براي زيبايي آنها هم تلاش مي‌كنند .

نكته جالب ديگر آن كه متخصصان بر اين باورند كه داشتن دندان‌هاي سالم و مرتب بجز زيباتر ‌كردن چهره، اعتماد به نفس انسان را نيز افزايش مي‌دهد و چنين فردي در جمع راحت‌تر و بهتر سخن مي‌گويد و سخنش بيشتر مورد  توجه قرار مي‌گيرد .

اگر شما هم دوست داريد دندان‌هاي سفيدي داشته باشيد، خوب است چند نكته كوچك را به خاطر بسپاريد .با انجام همين موارد ساده مي‌توانيد دندان‌هاي‌ خود را سالم‌تر و زيباتر نگه داريد و از بد رنگ و شكل شدن ​آنها در حد  امكان جلوگيري كنيد .

اجازه ندهيد  دندان‌تان جرم بگيرد 

خيلي‌ها تصور مي‌كنند جرم سطح دندان‌ها از عواملي است كه زيبايي را تحت تاثير قرار مي‌دهد؛ به همين دليل هم هر از چند گاهي سراغ دندانپزشك مي‌روند و از او مي‌خواهند دندان‌هاي‌شان را جرم‌گيري كند . غافل از اين‌كه اين راه به ناكجاآباد دندانستان مي‌رود .

پس بهتر و منطقي‌تر آن است كه جرم‌گيري دندان‌ها را فراموش كنيم و به قول اهل فن به فكر پيشگيري باشيم كه بهتر از درمان است. براي اين منظور بهتر است بدانيد كه مصرف بيش از حد قهوه مي‌تواند باعث افزايش جرم دندان‌هاي شما شود .

توجه داشته باشيد  اگر اين عادت را در زماني كوتاه ترك نكنيد  ممكن است ديگر نتوانيد از دست اين جرم‌ها و رنگ نامطلوب دندان‌ها خلاص شويد .

يكي ديگر از علل جرم‌گرفتن دندان‌ها مصرف بيش از حد سيگار است. افراد سيگاري معمولا دندان‌هاي كدر و زرد رنگي دارند و اين جرم‌ها هم بسختي قابل پاك شدن است.

پس اگر دوست داريد دندان‌هاي‌تان جلوه چهره و صورت‌تان باشد ، بايد سيگار را كنار بگذاريد .رعايت‌ نكردن بهداشت دهان و دندان، آشنا نبودن با شيوه صحيح مسواك ‌زدن و استفاده از مسواك‌هاي كهنه و مستعمل هم مي‌تواند از عواملي باشد كه موجب جرم گرفتن دندان ‌شود .

راه‌هايي براي سفيد  ماندن دندان‌ها

اگر شما هم دندان‌هاي سفيد  را دوست د اريد  و مي‌خواهيد مراقب آنها باشيد تا با مشكلي جدي مواجه نشوند ، به اين چند نكته توجه كنيد .

مهم‌ترين راه پيشگيري از اين مشكل مسواك ‌زدن است. البته هر 12 ساعت يكبار و آن هم به روش صحيح. دقت داشته باشيد كه استفاده نامناسب و غيراصولي و بيش از حد از مسواك نيز مي‌تواند موجب آسيب رساندن به دندان‌ها شود .

همچنين استفاده از نخ ‌دندان به بيرون آمدن جرم‌هاي بين دندان‌ها كمك مي‌كند ؛ اين كار باعث مي‌شود  جرم‌هاي سطح دندان نيز راحت‌تر برطرف شود .

استفاده از خمير دندان‌هايي كه خاصيت از بين بردن جرم‌هاي دنداني را د ارند نيز يكي ديگر از راه‌هاي خلاص شدن از اين جرم‌هاست.

مي‌گويند توت‌فرنگي يك انتخاب مناسب براي از بين‌بردن اين جرم‌هاست. اگر شما هم درگير اين مشكل شده‌ايد ، مي‌توانيد به آساني و با استفاده از اين ميوه خوشمزه مشكل را در حد خود رفع و حل كنيد .

استفاده از آب‌نمك نه‌چندان غليظ هم يكي ديگر از راه‌هايي است كه به از بين‌بردن جرم‌ها و داشتن دند ان‌هاي سفيدتر به شما كمك مي‌كند .

غرغره ‌كردن آب نمك در هر روز (بخصوص پيش از خواب) و ماليدن مقداري نمك روي دندان‌ها مي‌تواند كمك بزرگي براي از بين‌بردن اين جرم‌ها باشد .

شايد شما هم از دوستان پيشنهاد مصرف آبليمو را براي از بين‌بردن جرم دندان‌ها شنيده باشيد . شايد آبليمو بتواند دندان‌هاي شما را سفيدتر كند ، اما مصرف بيش از حد اين ميوه باعث صدمه ديدن لايه رويي دندان شده و مصرف آن در طولاني مدت حتي جرم‌هاي بيشتر را به همراه مي‌آورد .

در پايان لازم است باز هم تاكيد  كنيم مصرف چاي، قهوه، سيگار و غذاهايي را كه د اراي رنگ هستند به حداقل برسانيد تا به جرم دندان دچار و گرفتار نشويد . اگر با همه اين تدابير باز هم از رنگ و جرم دندان‌ها گله داشتيد، بهترين راه‌حل، مراجعه به دندانپزشك است تا با تدبير و درمان مناسب، دندان‌هاي زيباتر، چهره‌اي بهتر و اعتماد به نفس بيشتري د اشته باشيد .(جام جم - ضميمه چارديواري)

مريم اسدي


نوشته شده در   پنجشنبه 23 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode