ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 شهريور 1391     |     کد : 42523

لغو شرط كنكور براي استفاده از معافيت

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح، تسهيلات پيش‌بيني شده براي ادامه تحصيل دانشجويان مقاطع مختلف و انصرافي را كه تاكنون به خدمت سربازي اعزام نشده‌اند، تشريح كرد.

جام جم آنلاين: جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح، تسهيلات پيش‌بيني شده براي ادامه تحصيل دانشجويان مقاطع مختلف و انصرافي را كه تاكنون به خدمت سربازي اعزام نشده‌اند، تشريح كرد.
موسي كمالي در گفت‌وگو با ايسنا افزود:‌ در قانون جديد سربازي، شرط عبور از كنكور براي بهره‌مندي از معافيت تحصيلي برداشته شده و در حال حاضر نيز هر يك از مشمولان در صورتي كه غيبت نكرده باشند، مي‌توانند با ثبت‌نام در دانشگاه‌ها، نسبت به اخذ معافيت تحصيلي اقدام كنند.

جانشين اداره منابع انساني ستادكل نيروهاي مسلح ادامه داد: در قانون قديم به دانشجوياني كه از راهي به جز كنكور وارد دانشگاه مي‌شدند، معافيت تحصيلي تعلق نمي‌گرفت و همين امر باعث مي‌شد كه برخي دانشگاه‌ها، مانند دانشگاه آزاد اسلامي با هزينه‌هايي بالا، اقدام به برگزاري كنكور كنند كه تصويب اين قانون به نفع آنها نيز شد.

به گفته كمالي، در اين قانون همچنين مشكل آن دسته از دانشجوياني كه در پرديس‌هاي بين‌المللي دانشگاه‌هاي مختلف دولتي در مناطقي نظير كيش، چابهار و قشم پذيرفته شده و به دليل اطلاع نداشتن كافي از قوانين وارد غيبت از سربازي مي‌شدند، حل شد.

وي همچنين با اشاره به اين‌كه در قانون جديد امكان ادامه تحصيل و صدور معافيت تحصيلي براي دانشجويان مقطع دكتري تا سطح تخصص فراهم شده است، عنوان كرد: در گذشته فقط دانشجويان پزشكي مي‌توانستند تا دكتراي عمومي از معافيت تحصيلي بهره بگيرند و براي ادامه تحصيل بايد ابتدا به سربازي اعزام مي‌شدند كه در قانون جديد، اين مساله نيز حل شد.

به گفته كمالي از ديگر تسهيلاتي كه در اين قانون براي دانشجويان مصوب شده، امكان انصراف از تحصيل براي يكبار و تحصيل در رشته دلخواه است.

جانشين اداره منابع انساني ستادكل نيروهاي مسلح اضافه كرد: دانشجويان انصرافي در صورتي كه بخواهند در مقطع جديد ادامه تحصيل دهند، مدت بهره‌مندي از معافيت تحصيلي براي آنان از نو محاسبه مي‌شود و سال‌هاي قبل در مدت بهره‌مندي‌اش از معافيت تحصيلي تاثيري نخواهد داشت.

كمالي با بيان اين‌كه در گذشته قوانين سختي براي خروج از كشور دانشجوياني كه به سربازي نرفته‌اند، وجود داشت، اظهار كرد: در حال حاضر مشمولان ليسانس به بالا با تاييد وزارت علوم و سپردن وثيقه 150 ميليون ريالي مي‌توانند براحتي از كشور خارج شوند.


نوشته شده در   يکشنبه 19 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode