ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 تير 1388     |     کد : 3895

ترجمه كامل صلوات مخصوص موسي بن جعفر (علیه السلام)

در صلوات مخصوص امام موسي كاظم (ع) كه سيد بن طاووس آن را نقل كرده است، امام هفتم، پايگاه انديشه، عدل و اعتدال، نيكي، فضيلت و جود و كرم خوانده شده است...

در صلوات مخصوص امام موسي كاظم (ع) كه سيد بن طاووس آن را نقل كرده است، امام هفتم، پايگاه انديشه، عدل و اعتدال، نيكي، فضيلت و جود و كرم خوانده شده است.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، صلوات مخصوصي را كه سيد بن طاووس در مصباح الزائر در يكي از زيارت‌هاي آن حضرت آورده و مشتمل بر شمه‌اي از فضائل و مناقب و عبادات و مصائب آن حضرت است، اين امام مظلوم را هم‌پيمان سجده‌هاي طولاني و اشك‌هاي ريزان و مناجات‌هاي فراوان و ناله‌هاي عاشقانه مي‌داند.

متن كامل عربي و فارسي صلوات مخصوص موسي بن جعفر (ع) به شرح زير است:

«اللهم صل علي محمد و اهل بيته الطاهرين و صل علي موسي بن جعفر وصي الامرار و امام‌الاختيار و عتيه الانوار و وارث السكينه و الوقار و الحكم و الاثار الذي كان يحيي الليل با لسهر الي السحر مواصله الاستغفار حليف السجده الطويله و الدموع الغزيره و المناجات الكثيره و الضراعات المتصلهه و مقر النهي و العدل و الخير و الفضل والندي و البذل و مالف البلوي و الصبر و المضطهر بالظلم و المقبور بالجور و المعذب في قعر السجون و ظلم المطامير ذي‌الساق المرضوض بحق القيود و الجنازه المنادي عليها بذل الاستخفاف والوارد علي جده المصطفي و ابيه المرتضي و امه سيدةالنساء بارث مغصوب دولاء مسلوب و امر مغلوب و دم مطلوب و سم مشروب اللهم و كما صبر علي غيظ المحن و تجرع غصص الكرب و استعلم لرضاك و اخلص الطاعه لك و محض الخشوع والتشعر الخضوع و عادي البدعه و اهلها و لم يلحقه في شيئي من اوامرك و نواهيك لومه لائم صل عليه صلاه ناميه منيفه زاكيه توجب له بها شفاعه ام من خلقك و قرون من براياك و بلغه عنا تحيه و سلاما و اتنا من لدنك في موالاته فضلا و احسانا و مغفره و رضوانا انك ذوالفضل العميم و التجاوز العظيم برحمتك يا ارحم الراحمين

ترجمه صلوات موسي بن جعفر عليه‌السلام:

خداوندا! بر محمد و اهل بيت پاكش درود فرست و درود فرست بر موسي بن جعفر كه وصي نيكان است و امام خوبان و صندوق انوار و وارث سكينت و آرامش و وفا و حكمت‌ها و آثار انبيا و اوصياي گذشته. هم او كه شب را تا سحرگاهان با استغفار پي درپي، به بيداري پشت سر مي‌گذاشت. هم‌پيمان سجده‌هاي طولاني و اشك‌هاي ريزان و مناجات‌هاي فراوان و ناله‌هاي عاشقانه پي درپي، پايگاه انديشه و عدل و اعتدال و نيكي و فضيلت و جود و كرم، قرين بلا و صبر و مقاومت. هم او كه به ظلم و ستم كوبيده شد و با جور و ظلم مدفون گرديد. او كه در عمق زندان‌ها و سياهچال‌ها با ساق‌هاي كوبيده از حلقه‌هاي زنجير در شكنجه بود و بر جنازه‌اش منادي به خفّت صدا مي‌زد. او كه بر جدش مصطفي (ص) و پدرش مرتضي (ع) و مادرش سيدةالنسا (س) وارد شد؛ با ارثي غصب شده و ولايتي ربوده شده و خون بناحق ريخته شده و زهري نوشيده شده.

بارالها! همانگونه كه بر سختي رنج‌ها و جرعه‌نوشي غم و غصه‌ها صبوري كرد و در پي رضاي تو بود و خالصانه در اطاعت تو كوشيد و خشوع از تو را ناب به دست آورد و خضوع را همواره احيا داشت و با بدعت و بدعتگران ستيز كرد و در اجراي اوامر و نواهي تو از هيچ سرزنشي واهمه به دل راه نداد، تو نيز بر او صلوات خود را فرو فرست؛ صلواتي رو به رشد و سرشار و پاك كه به بركت آن، گروه فراوان از خلقت را شفاعت كند.

و از ما بر او درود و سلام نثار فرما و از جانب خودت در موالات او فضيلت و احسان بخشش و رضوانت را بر ما عطا نما كه مسلماً تو صاحب فضل فراگير و گذشت بزرگي هستي. به رحمت خودت اين همه را بر ما عطا نما اي بخشنده‌ترين بخشندگان!

 


نوشته شده در   شنبه 27 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode