ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 تير 1391     |     کد : 38827

راه‌هاي افزايش اعتماد به نفس

با نگاهي بيشتر به مردم موفق، متوجه خواهيد شد كه همه آنها داراي خصوصيتي مشترك هستند و آن اعتماد به نفس است.

جام جم آنلاين: با نگاهي بيشتر به مردم موفق، متوجه خواهيد شد كه همه آنها داراي خصوصيتي مشترك هستند و آن اعتماد به نفس است.

بعضي افراد با اعتماد به نفس متولد مي‌شوند، اما براي اكثريتي ديگر مهارتي آموختني است. اين راهكارها به افزايش اعتماد به نفس به شما كمك مي‌كند.

حالت بدني خود را تقويت كنيد

صاف و محكم بايستيد و حالتي خوب را تمرين كنيد. تصور كنيد توسط طنابي از سر تا پايت كشيده شده و هنگامي كه وارد جمعي مي‌شويد خميده و عذرخواهانه راه نرويد.

پياده‌روي و ورزش كنيد

هر ورزش فيزيكي مانند پياده‌روي و دويدن باعث مي‌شود تا احساس بهتري نسبت به خود داشته باشيد. در وهله نخست، ورزش‌ كردن به انتشار همه هورمون‌هاي خوب در بدن شما كمك مي‌كند و شما نيز تصوري مناسب‌تر به اندام خود خواهيد داشت.

با خودتان مهربان باشيد

به حرف‌هايي فكر كنيد كه وقتي مرتكب اشتباهي مي‌شويم به خود مي‌گوييم و با خودمان سختگيرانه برخورد مي‌كنيم. در حالي كه با ديگران بسيار بسيار بهتر رفتار مي‌كنيم. بعد از اين اتفاقات مكث كنيد و شروع به صحبت‌كردن با خود كنيد، درست همان‌طور كه با دوستان صحبت مي‌كنيد.

ويژگي‌هاي خوب خود را به ياد بياوريد

آيا مي‌دانيد چه خصوصيات خوبي داريد؟ فردي دلسوز و مهربان هستيد؟ آيا با ديگران منصفانه و بي‌طرفانه رفتار مي‌كنيد؟ آيا كمك‌كردن به ديگران را دوست داريد؟

فهرستي از جزئي‌ترين ويژگي‌هاي خوب خود را تهيه كرده و روزانه آنها را به خود يادآوري كنيد، بويژه وقتي روز بدي داشتيد.

اشتباهات گذشته را فراموش كنيد

بپذيريد كه اشتباهات نمي‌توانند نمايانگر هويت شما باشند. شما ممكن است در امتحاني رد شويد بي‌آن‌كه ضعف و ناتواني در شما باشد. ممكن است روابطتان دچار سرازيري شود، اما اين امر به اين معنا نيست كه شما يك شكست‌خورده هستيد.

همه چيز را از چشم‌اندازي ديگر بنگريد. اين اتفاقات فقط به اين معناست كه شما در آن امتحان رد شديد يا اين‌كه در آن رابطه شكست خورديد.

هواي خود​تان را داشته باشيد

هر زمان كه كاملا آرام هستيد و بايد بلند و محكم در مورد خودتان سخن بگوييد، دست و پاي خود را گم مي‌كنيد. سست بودن چندان جالب نيست و شايد در آخر ديگر جايي براي خود نمي‌يابيد. (جام جم - ضميمه چارديواري)

مترجم: مبينا احمدزاده


نوشته شده در   جمعه 9 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode