ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1391     |     کد : 37848

معماری شگفت‌انگیز بازار جهانی تبریز همانند معماری یک شهر عظیم است

عضو هیئت مدیره شرکت تحقیقاتی تجاری «بامتیک» کشور لیتوانی گفت: ساختار معماری شگفت انگیز و تو در توی بازار جهانی تبریز آن را همانند یک شهر، عظیم و پیچیده کرده است.

 
عضو هیئت مدیره شرکت تحقیقاتی تجاری «بامتیک» کشور لیتوانی گفت: ساختار معماری شگفت انگیز و تو در توی بازار جهانی تبریز آن را همانند یک شهر، عظیم و پیچیده کرده است.

رابرت جودکا در حاشیه بازدید از بازار تبریز (بزرگ‌ترین بازار مسقف و به هم پیوسته جهان) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: راسته‌ها و بخش‌های مختلف این بازار مانند خیابان‌های یک شهر بزرگ به یکدیگر متصل می‌شوند که بسیار جالب توجه است.

جودکا تصریح کرد: فرهنگ و تمدن موجود در بازار با توجه به جریان داشتن زندگی و کسب و کار، با این تاریخ طولانی بسیار زیبا و تاثیرگذار است.

وی ایران و به ویژه آذربایجان‌شرقی را دارای مردمی مهربان و خونگرم عنوان کرد و گفت: ثبت بازار تبریز در یونسکو موجب شناساندن این اثر تاریخی عظیم به جهانیان شده، اما با مشاهده این اثر از نزدیک متوجه شدیم که تصویر واقعی بازار تبریز بسیار باشکوه‌تر و زیباتر از عکس‌ها، فیلم‌ها و توصیفات آن است.

جودکا همچنین با اشاره به بازدید خود از موزه مشروطه عنوان کرد: موزه و خانه مشروطه تصویری دقیق و شفاف از بخشی از تاریخ جنگ‌های بین‌المللی و تاثیرات آن در ایران را نشان می‌دهد.


عضو هیئت مدیره شرکت تحقیقاتی تجاری «بامتیک» لیتوانی تصریح کرد: تاریخ دوره مشروطه و دیدن عکس‌ها و آثار و روایات ایستادگی‌ها و مبارزات مردم و رهبران دینی و ملی این منطقه در مشروطه خواهی بسیار جالب و تحسین برانگیز بود.

وی تبریز را شهر خوب، زیبا و جالب توصیف کرد و متذکر شد: این شهر توانسته نشانه‌ها و نمادهای تاریخی و فرهنگی خود را در کنار استفاده از تکنولوژی و ساختمان‌های زیبا و مدرن حفظ کند که با توجه به قرارگیری در شاهراه جاده کهربا و سایر خصوصیات، ما را به افزایش ارتباطات فرهنگی و تجاری با این استان ترغیب کرده است.

گروه رسانه‌ای و تحقیقاتی جاده کهربا از موزه آذربایجان، مسجد جامع تبریز، موزه مشروطه و بازار بزرگ تبریز بازدید کردند.


نوشته شده در   شنبه 20 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode