ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391     |     کد : 36682

فصل امتحانات و چند نكته

كم‌كم به روزهاي امتحانات پايان سال تحصيلي نزديك مي‌شويم و اگر شما هم دانش‌آموزي در خانه داشته باشيد حتماً متوجه تغييرات خاص اين روزها شده‌ايد.

جام جم آنلاين: كم‌كم به روزهاي امتحانات پايان سال تحصيلي نزديك مي‌شويم و اگر شما هم دانش‌آموزي در خانه داشته باشيد حتماً متوجه تغييرات خاص اين روزها شده‌ايد.
البته تصور نكنيد شما وظيفه‌اي نداريد و فرزندتان خودش بايد مسووليت درس خواندن و قبولي در امتحانات را بپذيرد، بلكه بايد بدانيد نقش والدين در اين روزها و هفته‌ها بسيار مهم است.

امتحانات پايان سال تحصيلي يكي از اتفاقات مهم زندگي دانش‌آموزان است كه مي‌تواند منجر به استرس و اضطراب آنها هم بشود.

به همين دليل بچه‌هاي كوچك‌تر به همراهي و كمك پدر و مادرشان خيلي بيشتر از روزهاي عادي نياز دارند تا بتوانند با موفقيت اين روزها را سپري كنند.

همچنين راهنمايي‌هاي بزرگ‌ترها هم در اين دوران باعث مي‌شود كودك روشي براي درس خواندن خودش انتخاب كند و در آينده هم براساس آن​ ادامه دهد بنابراين مشخص است والدين بايد زمان بيشتري را براي بچه‌ها اختصاص دهند تا آنها بتوانند موفقيت را تجربه كنند.

در اين روزها نكات خاصي را بايد در نظر داشته باشيد:

ـ هيچ وقت اجازه ندهيد بچه‌ها درس‌ خواندن را تا يك روز قبل از امتحان به تعويق بيندازند. چون اين كار فقط موجب مي‌شود استرس و اضطراب بيشتري داشته باشند.

ـ خودتان را به كودك تحميل نكنيد؛ بعضي از بچه‌ها به حمايت بيشتري نياز دارند در حالي كه برخي ترجيح مي‌دهند تنها درس بخوانند. شما بايد فرزندتان را بشناسيد و با توجه به روحيات او برايش تصميم بگيريد.

ـ همراه با خود كودك برايش يك برنامه زماني تنظيم كنيد تا براساس آن مطالعه را شروع كند و پيش برود.

ـ به هيچ وجه نگذاريد بچه‌ها صبح خيلي زود بيدار شوند يا شب‌ها خيلي دير بخوابند.

ـ سعي كنيد محيطي آرام و بدون مزاحمت براي درس خواندن كودك فراهم كنيد. همچنين فراموش نكنيد در اين روزها بچه‌ها استرس زيادي دارند و شما نبايد با حرف‌هايتان آنها را نگران‌تر كنيد.

منبع: school.familyeducation




نوشته شده در   سه شنبه 26 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode