ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1391     |     کد : 35612

شرايط بخشودگي غيبت سربازان

جانشين رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اينكه فرار از سربازي يك جرم است، گفت: در صورتي كه فرار بدون عذرموجه باشد، دادگاه به آن رسيدگي خواهد كرد.

جام جم آنلاين: جانشين رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اينكه فرار از سربازي يك جرم است، گفت: در صورتي كه فرار بدون عذرموجه باشد، دادگاه به آن رسيدگي خواهد كرد.
به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سردار ابراهيم كريمي، با بيان اينكه غيبت با فرار از سربازي متفاوت است، گفت: غيبت براي كساني است كه در موعد مقرر خود را براي انجام سربازي معرفي نمي‌كنند اما فرار براي كساني اطلاق مي‌شود كه به خدمت سربازي اعزام و پس از اخذ مرخصي از محل خدمت يا خارج‌شدن از محيط ديگر باز نمي‌گردند.

وي افزود: در صورتي كه فرار بدون عذرموجه باشد، دادگاه با توجه به آن حكم مي‌دهد اما در صورتي كه سرباز فراري داراي عذر موجه باشد شرايط و اظهارات وي در دادگاه بررسي خواهد شد.

كريمي به تمامي سربازان فراري توصيه كرد كه خود را به محل ترك خدمت معرفي كنند چرا كه در حال حاضر تسهيلاتي براي اين دسته از افراد در نظر گرفته مي‌شود اما با گذشت زمان و طولاني‌شدن مدت فرار قطعا شرايط اين افراد بدتر خواهد شد.

شرايط بخشودگي غيبت سربازان

جانشين رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا با اشاره به بخشش غيبت كليه سربازان و مشمولان متقاضي اعزام به خدمت كه تا سوم خرداد سال جاري نسبت به تعيين تكليف خود اقدام كنند، خاطرنشان كرد: افرادي كه تا اين تاريخ به سازمان وظيفه‌ عمومي ناجا و دفاتر خدمات الكترونيكي پليس +10 مراجعه و تعيين تكليف كنند، غيبت گذشته و كليه اضافه خدمتشان بخشيده خواهد شد كه اين شرايط براي افرادي كه هم اكنون در حال خدمت هستند، نيز صدق مي‌كند.

كريمي همچنين با بيان اينكه كسري خدمت تا پايان سال 90 اعتبار داشت، گفت: بر اساس قانون جديد افرادي كه والدين آنان داراي 30 ماه سابقه جبهه، 25 درصد جانبازي و 24 ماه اسارت باشند به ازاي هر كدام از آنان يكي از فرزندان‌شان از خدمت سربازي معاف مي‌شود.

جانشين رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا اضافه كرد: به عنوان مثال اگر فردي داراي 50 درصد جانبازي باشد دو فرزند وي مي‌توانند از معافيت بهره‌مند شوند و اين در حالي بود كه در قانون قديم اين امر تنها تا سقف دو فرزند اجرا مي‌شد.

سردار كريمي با تاكيد بر اينكه كسري خدمت براي افرادي كه داراي سابقه‌اي كمتر از موارد ذكر شده باشند، تعلق نخواهد گرفت، گفت: حتي اگر فردي داراي 24 درصد جانبازي باشد نيز فرزندش امكان استفاده از معافيت را نخواهد داشت چرا كه اين يك قانون است و اگر ما بخواهيم در چنين مواردي قانون را دستكاري كنيم، در حق عده‌اي ظلم مي‌شود.

وي همچنين درباره اجراي طرح تعويض كارت‌هاي معافيت و پايان خدمت كاغذي با هوشمند، اظهارداشت: از سال گذشته طرحي اجرا شد كه بر اساس آن به دارندگان كارت‌هاي معافيت كاغذي فرصت داده شد كه بر اساس زمان‌بندي اعلام شده تا پايان ارديبهشت ماه نسبت به تعويض كارت‌هاي خود اقدام كنند.

كريمي با بيان اينكه استقبال از اين امر بسيار خوب بوده است، گفت: تلاش ما بر اين است كه ظرف مدت يك ماه پس از ثبت درخواست، كارت جديد را براي متقاضيان پست كنيم چرا كه كارت‌هاي هوشمند براي سهولت در كارهاي بعدي داراي فوايد مثبتي است.

جانشين رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا از شهروندان خواست تا پايان ارديبهشت ماه به دفاتر پليس + 10 مراجعه و نسبت به تعويض كارت‌هاي قديمي خود اقدام كنند.

وي افزود: افرادي كه از ماه‌هاي گذشته نيز باقي‌مانده و موفق به ثبت درخواست خود در موعد مقرر نشده‌اند همچنان مي‌توانند به دفاتر پليس + 10 مراجعه كنند.

سردار كريمي با بيان اينكه بعد از طرح تعويض كارت ‌معافيت، طرح تعويض كارت‌هاي پايان خدمت آغاز مي‌شود، گفت: تعدادي از شهروندان تقاضاي تمديد اجراي اين طرح را دارند اما جا دارد كه از شهروندان بخواهم به اين زمان ‌بندي‌ها توجه كنند چرا كه وقتي كاري در سطح ملي انجام مي‌شود، زمانبندي‌هاي دقيقي صورت مي‌گيرد و تجهيزات و نيروي زيادي نيز به كار گرفته مي‌شود.

جانشين رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا با تاكيد بر اينكه كارت‌هاي معافيت قديمي پس از اتمام مدت طرح تعويض فاقد اعتبار خواهند بود، گفت: پس از اين مدت در صورتي كه فردي با كارت معافيت كاغذي به جايي مراجعه كند، كارش انجام نخواهد شد.

سردار كريمي با بيان اينكه مردم به سربازي اعتقاد دارند و اصل آن را رد نمي‌كنند، گفت: در مورد نوع آن بحث‌هايي وجود دارد كه در قانون جديد سعي شده به اين دغدغه‌ها پاسخ داده شود چرا كه از سال 63 تا 90 يعني به مدت 27 سال يك قانون سربازي يكنواخت در حال اجرا بود كه با توجه به شرايط زمان و مكان تنها اصلاحاتي مقطعي در مورد زمان سربازي و نحوه معافيت‌ها اعمال مي‌شد.

مدت سربازي با توجه به نياز كشور تعيين مي‌شود

وي با بيان اينكه مدت سربازي با توجه به نياز كشور تعيين مي‌شود، گفت: در تلاشيم به صورت تخصصي از سربازان استفاده كنيم اما طبيعتا براي همه رشته‌ها و موضوعات سربازان رشته تخصصي آنان در طول مدت سربازي پيدا نشود اما در تلاشيم تا حد ممكن توانايي‌هاي سربازان را شناسايي و در همان راستا از آن استفاده كنيم.

سردار كريمي افزود: بخشي از سربازان نيز با توجه به توانمندي و تخصصي كه دارند به سازمان‌هاي دولتي معرفي مي‌شوند كه اصطلاحا به آن «امريه» مي‌گويند.

جانشين رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا شرايط سربازي را از زمان تصويب قانون جديد رو به بهبود دانست و گفت: نوع به كارگيري سربازان، تسهيلات و غيره در قانون جديد براي سربازان پيش‌بيني شده است.

به گفته سردار كريمي، قانون جديد سربازي مي‌تواند نيازها و مشكلات سربازان را به شكل فعلي برطرف كند اما ما بر اين باوريم كه بايد فرصت سربازي را به زمان تخصص اندوزي تبديل كرد تا وقتي سرباز پس از دوران سربازي وارد جامعه مي‌شود بتواند زندگي‌اش را به نحو بهتري ادامه دهد.

وي همچنين درباره دغدغه‌ عده‌اي از جوانان مبني بر از دست‌رفتن موقعيت تحصيلي در صورت اعزام به خدمت سربازي، خاطرنشان كرد: در قانون جديد پيش‌بيني شده كه به سربازان اين فرصت داده شود كه در هنگام سربازي نيز در دانشگاه‌ها پذيرفته شوند و بتوانند در دوره‌هاي بالاتر شركت كنند.

سردار كريمي با بيان اينكه اقداماتي كه امروزه در حال انجام است در آينده اثرات خود را نشان خواهد داد، گفت: وقتي به افرادي كه در گذشته سربازي خود را طي كرده‌اند نگاه مي‌كنيم متوجه مي‌شويم كه اين افراد از اين دوران به نيكي ياد مي‌كنند و معتقدند كه از دوران سربازي خود استفاده كرده‌اند.

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا درخصوص شرايط اضافه ‌خدمت و مجازات‌هاي غيبت براي مشمولان غايب در زمان صلح، خاطرنشان كرد: در قانون جديد براي غيبت تا سقف سه ماه، سه ماه اضافه خدمت، براي غيبت بيش از سه ماه تا يك سال شش ماه اضافه خدمت و براي افرادي كه بيشتر از يك‌سال غيبت داشته‌اند علاوه بر اينكه شش‌ ماه اضافه خدمت تعلق مي‌گيرد، فراري محسوب مي‌شوند و به جرم آنان در دادگاه رسيدگي مي‌شود.

وي همچنين درباره شرايط بهره‌مندي از معافيت كفالت، اظهارداشت: بر اساس قانون معافيت كفالت براي يگانه فرزند ذكور بالاي 18 سال است و در صورتي كه فردي برادر بزرگتري كه ازدواج نيز كرده باشد، دارد نمي‌تواند از اين نوع معافيت بهره‌مند شود. 


نوشته شده در   جمعه 1 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode