ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 اسفند 1386     |     کد : 355

کتاب پر فروش هولوکاست تخیلی از اب در آمد!

 

وکیل نویسندۀ بلژیکی کتاب پر فروش"میشا"، روز جمعه تخیلی بودن داستان میشا را تایید کرد. میشا سرگذشت کودکی یهودی را به تصویر می کشد که در دوران جنگ جهانی دوم از دست نازی های آلمان فرار کرده و در جنگل میان گرگ ها می زیسته است.

وکیل نویسندۀ بلژیکی کتاب پر فروش"میشا"، روز جمعه تخیلی بودن داستان میشا را تایید کرد.میشا سرگذشت کودکی یهودی را به تصویر می کشد که در دوران جنگ جهانی دوم از دست نازی های آلمان فرار کرده و در جنگل در میان گرگ ها می زیسته است.

 به نقل از سی.ان.ان؛کتاب میشا دوفونسکا با عنوان "میشا"سالهای نسل کشی یهودیان را طی جنگ جهانی دوم به تصویر می کشد.این کتاب به 18 زبان ترجمه شده وفیلمی به زبان فرانسه از ان نیز تهیه شده است.

برپایۀ این گزارش،ناتالی و مارک اوتندائل،وکلای میشا دفونسکا،اظهار داشته اند که وی در کتاب خود خاطر نشان کرده است که این داستان اتو بیوگرافی نبوده و اوبرای پیدا کردن خانوادۀ خود در دوران جنگ جهانی دوم،1900مایل سرتا سر اروپا را پیاده طی نکرده است.

وکلای این نویسنده بلژیکی در مصاحبه با اسوشیتد پرس به جمله ای از کتاب وی اشاره می کنند که او از تمام کسانی که مورد خیانت واقع شده اندعذر خواهی می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از سی.ان.ان؛ دفونسکا در کتاب خود می نویسد؛ طی جنگ جهانی دوم زمانی که وی کودکی بیش نبوده است،نازی ها خانوادۀ او را دستگیر کرده و او به ناچار به مدت چهار سال در جنگلها و روستاهای اروپا سرگردان بوده است.

وی ناگهان خود را در کمپ یهودیان در ورشو یافته و در دفاع از خود یک سرباز نازی را به قتل می رساند. او در کتاب خود می نویسد که وی از سوی دسته ای از گرگها حفاظت می شده است.

دفونسکا در کتاب خود تاکید می کند که این یک داستانی تخیلی و فانتزی بوده و او هرگز برای یافتن خانواده اش طی جنگ جهانی دوم،از خانه اش در بروکسل فرار نکرده است.

دفونسکا گفته است که نام حقیقی وی مونیکا دو وائل بوده و خانوادۀ وی در بلژیک در مبارزه و ایستادگی در برابر نازی ها توسط آنها دستگیر و سپس به قتل رسیده اند.

او در جمله ای می نویسد؛این داستان من است.در حقیقت، داستان واقعی زندگی من نیست اما واقعیت من و تلاش من برای زیستن است.وی می نویسد؛من از تمام کسانی که احساس می کنند که به آنها خیانت شده عذر خواهی می کنم اما از شما می خواهم که اندکی خود را جای من،دختر بچۀ 4 ساله ای که گم شده است، بگذارید.

خانوادۀ او توسط نازی ها دستگیر شده و سرپرستی او را عمو و پدربزرگش بر عهده گرفتند.اما به دلیل مقاومت خانواده اش در برابر نازی ها و نقشی که در مبارزات داشتند موجب شده بود او خود را یک یهودی بداند و از سوی کسانی که سرپرستی وی را بر عهده گرفته بودند مورد تحقیر و تهدید واقع شده و آنها او را دختر خائن خطاب می کردند.

او می گوید؛در بسیاری مواقع شرایطی پیش می آمد که نمی توانست فرق میان واقعیت و تخیل را از هم تمیز دهد.

ناتالی اوتندائل،اظهار داشت که او و برادرش هفتۀ گذشته در روزنامۀ عصر"LE SOIR"بلژیک به مواردی برخورده اند که داستان وی را زیر سئوال می برد.

ناتالی اظهار داشت ؛با وجود اینکه برای ما خیلی سخت بود اما این اطلاعات را در اختیار او قرار دادیم و او با واقعیتهایی روبرو شد که با تمام آنچه که در طول این 70 سال با آن زیسته بود ،مغایرت داشت.

دفونسکا هم اکنون در ماساچوست به سر می برد و موریس ،همسر وی به بوستون گلاب گفته است که او در این رابطه اظهار نظر نخواهد کرد.فشار ها برای واداشتن وی برای دفاع از واقعیت داستان در هفته های اخیر افزایش یافته است.

به نقل از سی.ان.ان؛ماکسیم اشتنبرگ،تاریخ نویس بلژیکی در مصاحبه ای با تلویزیون آر.تی.ال ،در این رابطه گفت:من کارشناس روابط میان انسانها و گرگها نیستم اما از زجری که یهودیان طی جنگ جهانی دوم ،کشیده اند آگاه هستم.وی اظهار داشت که خانوادۀ دفونسکا نمی تواند در آرشیوها وجود داشته باشد.

ماکسیم اشتنبرگ اظهار داشت که خانوادۀ دو وائل یهودی نبوده و به عنوان یهودی نیز به ثبت نرسیده اند.

جین دانیال،ناشر امریکایی در سال 1990 پس از آنکه داستان را از زبان دفونسکا در کنیسه ای در ماساچوست شنید،از وی خواست تا آن را بنویسد.

بر پایۀ این گزارش،اختلافاتی میان دفونسکا و جین دانیال بر اثر در آمد حاصل از این کتاب بوجود آمد که به دادگاه کشیده شد و دادگاه بوستون در سال 2005 ،دانیال را محکوم به پرداخت مبلغ 22.5 میلیون دلار به دفونسکا و قهرمان داستان او"ورا لی" کرد.

لی اظهار داشت؛زمانی که متوجه شد که دفونسکا داستان زندگی او را نوشته است[خود را جای وی جا زده است.]،شوکه شد.

دانیال روز جمعه گفت:او سعی خواهد کرد تا دادگاه را از رای خود منصرف کند .وی اظهار داشت که او نمی توانسته پیش از انتشار کتاب دربارۀ آن تحقیق کند چراکه وی نام خانوادۀ او را نمی دانسته و از تاریخ و مکان تولد او بی خبر بوده است.

گفته می شود که جین دانیل هنوز جریمۀ تعیین شده از سوی دادگاه را پرداخت نکرده است


نوشته شده در   يکشنبه 12 اسفند 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode