ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 اسفند 1390     |     کد : 33838

پرداخت مهريه مشروط شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز ماده 2 الحاقی و ماده 24 لایحه حمایت از خانواده را بررسی کردند، مجلس در مورد اشتغال زنان مجدداً قانونی را وضع نکرده و این موضوع را مسکوت گذاشت اما در ماده 24 پرداخت مهریه را مشروط کرد.

جام جم آنلاين: نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز ماده 2 الحاقی و ماده 24 لایحه حمایت از خانواده را بررسی کردند، مجلس در مورد اشتغال زنان مجدداً قانونی را وضع نکرده و این موضوع را مسکوت گذاشت اما در ماده 24 پرداخت مهریه را مشروط کرد.
در جلسه صحن علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی مواد مراعا مانده لایحه حمایت از خانواده ماده الحاقی 2 این لایحه مجدداً در صحن عین مجلس بررسی شد.

طبق ماده 24لایحه دولت، دولت باید از طریق دستگاه‌های فرهنگی و رسانه عمومی در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و مهریه متعارف تلاش کند.

طبق تبصره یک این ماده میزان مهریه متعارف هر سه سال یک بار از طرف قوه قضائیه اعلام می‌شود.

طبق تبصره 2 این ماده هر گاه مهریه در زمان عقد به میزان متعارف باشد و زوج از پرداخت آن امتناع کند مشمول ماده 2 محکومیت‌های مالی می‌شود.

همچنین بر اساس تبصره 3 این ماده ا گر میزان مهریه بیشتر از مهریه متعارف باشد پرداخت آن منوط به توانایی مالی زوج است.

طبق ماده 2 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی تقاضای طلبکار در بازداشت کردن بدهکار تا زمان پرداخت و حصول برائت ذمه را به رسمیت شناخته است.

براساس این ماده پرداخت 110 سکه مهریه برای زوج تکلیف است و در صورت عددم پرداخت فرد براساس ماده 2 اجرای محکومیت‌های مالی زندانی می شود اما پرداخت بیش از 110 سکه بستگی به ملائت و تمکن مالی فرد دارد. در صورتی که زوج تمکن مالی داشته باشد و مهریه را پرداخت نکند شامل محکومیت‌های مالی ماده 2 می‌شود اما در صورتی که تمکن مالی نداشته باشد شامل ماده 2 محکومیت‌های مالی نمی‌شود. 


نوشته شده در   سه شنبه 16 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode