ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 بهمن 1390     |     کد : 31997

«بورس» و «نانو» مدرسه‌اي مي‌شوند

معاون دفتر آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و كار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: بزودي دو رشته تحصيلي «بورس» و «نانو» به عنوان زير مجموعه‌هاي شاخه تحصيلي فني و حرفه‌اي و كاردانش گنجانده مي‌شود.

جام جم آنلاين: معاون دفتر آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و كار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: بزودي دو رشته تحصيلي «بورس» و «نانو» به عنوان زير مجموعه‌هاي شاخه تحصيلي فني و حرفه‌اي و كاردانش گنجانده مي‌شود.
محمدمهدي كاظمي، با بيان اين كه اين اقدام در راستاي به‌روز كردن سطح كمي و كيفي برنامه‌هاي آموزشي اين دفتر است، افزود: به اين منظور تفاهم‌نامه‌اي با شركت كارگزاري بورس كشور به امضا رسيده و در حال تدوين رشته تحصيلي بورس در شاخه مهارتي كاردانش هستيم.

بنا بر اين درصدد هستيم، رشته‌هاي جديد مرتبط با رايانه را نيز در شاخه فني و حرفه‌اي ايجاد كنيم.

وي به كيفيت‌بخشي به عنوان يك برنامه راهبردي نيز اشاره كرد و توضيح داد جز اقدامات ادارات فني و حرفه‌اي و كاردانش در سطح استان‌ها، گروه‌هاي آموزشي را در قالب 21 دبيرخانه راهبردي كشوري فعال كرده‌ايم تا ضمن ارتقاي سطح كمي و كيفي، مانع از افت احتمالي برنامه‌هاي آموزشي شوند كه نتيجه اين اقدامات موجب شد امسال شاهد توسعه كمي 4 درصدي در پايه دوم هنرستان‌ها باشيم.

معاون دفتر آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و كار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنين در راستاي اشتغالزايي دانش‌آموختگان اين رشته، چند سال است كه بخش فراسازماني مشغول فعاليت شده و تاكنون با كارخانه‌هاي ايران‌خودرو و سايپا تفاهم‌نامه‌هاي همكاري امضا كرده است.

كاظمي افزود: سال گذشته رشته جديدي به نام خدمات پس از فروش خودرو ايجاد و همچنين با پيگيري‌هاي به عمل آمده 14هنرستان در كشور با حمايت شركت سايپا تجهيز شد كه نتيجه آن اشتغال70 تا 80 درصدي دانش‌آموختگان رشته‌هاي فني و حرفه‌اي در سطح كشور است. (ايرنا)


نوشته شده در   دوشنبه 10 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode