ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1390     |     کد : 29768

خطرات سنگيني کيف مدرسه

پزشكان هشدار دادند كه وزن زياد كيف‌‌هاي مدرسه باعث آسيب‌ديدن ستون فقرات، مفاصل و دردهاي شديد در نواحي مختلف بدن بويژه گردن و دست‌ها مي‌شود.

جام جم آنلاين: پزشكان هشدار دادند كه وزن زياد كيف‌‌هاي مدرسه باعث آسيب‌ديدن ستون فقرات، مفاصل و دردهاي شديد در نواحي مختلف بدن بويژه گردن و دست‌ها مي‌شود.
تحقيقات جديد نشان مي‌دهد وزن زياد كيف‌هاي مدرسه باعث بروز بيماري و آسيب‌هاي ستون فقرات، مفاصل و دردهاي شديد در نواحي گردن، دست‌ها، كتف، پشت و پاها مي‌شود.

براساس اين تحقيقات، وزن زياد كيف‌ها همچنين باعث فشار به قلب و ريه‌ها به علت آسيب ديدن اسكلت بدن و ستون فقرات مي‌شود.

به گفته پزشكان ،بيماري‌هاي ناشي از وزن زياد كيف‌هاي مدرسه مستلزم عمل جراحي است اما عوارض اين بيماري‌ها خود را در دوره كودكي نشان نمي‌دهد و همين امر ايجاب مي‌كند تا درباره خطرات جسمي و رواني ناشي از حمل كيف‌هاي سنگين، آگاه‌سازي صورت گيرد.

اين تحقيقات نشان مي‌دهد، استفاده نادرست از كيف مدرسه بر حركت استخوان‌هاي ستون فقرات تاثير مي‌گذارد و باعث تغيير مايع غضروف‌هاي ستون فقرات مي‌شود كه اين امر به نوبه خود، لغزش غضروفي و پوكي استخوان را به همراه مي‌آورد به گونه‌اي كه در پايان سن نوجواني، بيش از 50 درصد افراد از دردهاي ناحيه پشت رنج مي‌برند، يكي از علل آن، استفاده نادرست از كيف‌هاي مدرسه است.

در اين تحقيقات درباره ويژگي‌هاي كيف مدرسه آمده است: وزن كيف مدرسه بايد 10 تا 15 درصد وزن كودك و بندهاي نگهدارنده آن نرم باشد تا كتف را اذيت نكند و پهنا و طول آن از پهنا و طول پشت كودك بيشتر نباشد. همچنين كتاب‌ها به طور عمودي از سنگين‌ترين تا سبك‌ترين كتاب، داخل كيف چيده شود.

در اين تحقيقات همچنين توصيه شده است كه كتاب‌ها بزرگ نباشد، بلكه از چند بخش تشكيل شده باشد كه دانش‌آموزان بخش مورد نياز را به مدرسه ببرند تا به اين شيوه از وزن كيف كاسته شود و معلمان نيز با دانش‌آموزان همكاري كرده و از آنها نخواهند كه همه دفاتر و كتاب‌هاي خود را به مدرسه بياورند.(فارس)


نوشته شده در   پنجشنبه 24 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode