ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 آبان 1390     |     کد : 27884

تشكيل نهاد قضايي براي حمايت از كودكان

رييس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با اعلام اين كه طرح «نظام جامع زنان» با تاكيد بر حمايت زنان سرپرست خانواده آذرماه به هيات دولت مي‌رود

جام جم آنلاين: رييس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با اعلام اين كه طرح «نظام جامع زنان» با تاكيد بر حمايت زنان سرپرست خانواده آذرماه به هيات دولت مي‌رود تا وظايف نهادهاي مختلف و اعتبار مورد نياز آن در بودجه سال 91 در نظر گرفته شود، از تشكيل نهاد ويژه‌اي زيرنظر قوه قضاييه براي حمايت از كودكان خبر داد.
مريم مجتهدزاده در گفت‌وگو با مهر با اشاره به طرح «نظام جامع زنان» گفت: اين طرح در راستاي حمايت از زنان سرپرست خانوار و تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد تهيه شده و آذرماه سال جاري به هيات دولت مي‌رود.

وي در ادامه به تدوين جزوه حمايت از حقوق كودكان اشاره كرد و گفت: لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان توسط هيات دولت تصويب شد و طي آن اقدامات حمايتي بسيار خوبي براي حمايت از كودكان و نوجوانان ديده شده‌است.

مجتهدزاده اضافه كرد: در اين لايحه پيش‌بيني شده است در قوه قضاييه نهادي با عنوان «نهاد حمايت از كودكان و نوجوانان» زير نظر مستقيم دادستان ايجاد شود تا هنگامي كه كوچك‌ترين مشكلي براي كودكان و نوجوانان رخ مي‌دهد اين نهاد به صورت مستقيم دخالت كرده و به مشكلات آنان رسيدگي كند.

ورود مددكاران اجتماعي به خانه كودكان آسيب‌ديده

مشاور رييس‌جمهور در امور زنان با بيان اين كه در اين نهاد مددكاران اجتماعي به عنوان ضابطين قوه قضاييه معرفي شده و در مشكلات كودكان و نوجوانان دخالت مي‌كنند، گفت: كودكان و نوجوانان به دليل لطافت روحي خود و حساسيتي كه دارند پذيراي ضابطين قضايي نيستند و به همين دليل مددكار اجتماعي وارد شده و به عنوان ضابط قضايي مسائل را بررسي مي‌كند.

به گفته مجتهدزاده، بر اساس اين طرح مددكاران اجتماعي حق ورود به خانه‌هاي كودكان آزارديده را دارند.

وي افزود: لايحه حمايت از كودكان و نوجوان در هيات دولت تصويب شده و براي تصويب به مجلس مي‌رود.


نوشته شده در   يکشنبه 15 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode