ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 آبان 1390     |     کد : 27521

مبلغ اضافی برای بیمه‌های شخص ثالث معتبر، ممنوع

رئیس‌کل بیمه مرکزی دریافت مابه‌التفاوت در قبال ارائه الحاقیه را توسط برخی شرکت‌های بیمه خلاف قانون اعلام کرد و از پرداخت خسارت بدون کروکی تا سقف 2 میلیون و 250 هزار تومان خبر داد.

بيمه مركزي اعلام كرد
مبلغ اضافی برای بیمه‌های شخص ثالث معتبر، ممنوع

رئیس‌کل بیمه مرکزی دریافت مابه‌التفاوت در قبال ارائه الحاقیه را توسط برخی شرکت‌های بیمه خلاف قانون اعلام کرد و از پرداخت خسارت بدون کروکی تا سقف 2 میلیون و 250 هزار تومان خبر داد.

به گزارش همشهری، سید محمد کریمی با اشاره به گزارش‌های دریافت شده مبنی براینکه برخی نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه برای صدور الحاقیه درخواست وجه کرده‌اند، گفت: براساس توافقات انجام شده هیچ شرکت بیمه‌ای یا نمایندگی آن حق ندارد برای صدور الحاقیه و دادن پوشش کامل بیمه‌ای بیمه‌نامه‌های معتبر، وجهی از دارندگان بیمه‌نامه شخص ثالث مطالبه کند. او این کار را غیرقانونی دانست و افزود: چنانچه هموطنان با چنین مواردی روبه‌رو‌ شدند، با شماره تلفن‌های 4-22050001 تماس بگیرند تا بازرسان بیمه مرکزی آن را پیگیری کنند تا در شورای‌عالی بیمه رسیدگی شود.

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: اگر چه نرخ دیه افزایش یافته و از اول آبان‌ماه برای ماه‌های غیرحرام67.5 میلیون تومان و برای ماه‌های حرام 90میلیون تومان تعیین شده است اما براساس توافقات انجام‌شده با شرکت‌های بیمه، قرار شد آنان برای دارندگان بیمه‌نامه‌های معتبر تا پایان سال تخفیف قائل شوند و بدون دریافت وجه اضافی پوشش کامل بیمه‌ای بدهند.وی با تاکید بر اینکه دارندگان بیمه نامه برای دریافت الحاقیه، عجله و به شرکت‌های بیمه مراجعه نکنند، افزود: الحاقیه بیمه نامه‌ها به نشانی پستی دارندگان آن ارسال می‌شود و مشکلی هم درصورت نداشتن الحاقیه در این مدت برای آنان پیش نخواهد آمد زیرا شرکت‌های بیمه به پوشش کامل درصورت وقوع هرگونه حادثه متعهد شده‌اند. کریمی با اشاره به اینکه نرخ دیه را هر سال قوه قضاییه تعیین و اعلام می‌کند، اظهارداشت: از رئیس محترم قوه قضاییه خواسته‌ایم نرخ دیه برای سال آینده را تا اسفند ماه تعیین کنند تا شرکت‌های بیمه پیش از فرا رسیدن سال جدید فرصت صدور الحاقیه‌ها را داشته باشند.

وی درباره نرخ خرید بیمه‌نامه‌های جدید گفت: چنانچه اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث هموطنان از اول آبانماه به بعد پایان یافته باشد، بیمه نامه جدید با نرخ دیه جدید به آنان فروخته می‌شود. وی افزود: البته اگر ارسال الحاقیه‌ها به نشانی مسکونی بیمه‌گذاران با زمان طولانی روبه‌رو شود، لزومی بر مراجعه مستقیم مردم به شرکت‌های بیمه نیست. رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه تأکید این نهاد بیمه‌ای بر ارسال تمام الحاقیه‌ها ظرف یک ماه آینده است، تصریح کرد: اگر افراد نگران این موضوع هستند، از ماه آینده می‌توانند با مراجعه تدریجی به شرکت‌های بیمه اقدام به دریافت الحاقیه برای بیمه‌نامه‌های خود کنند.

14 میلیون وسیله نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث هستند

مشاور ارشد وزیر دادگستری با اشاره به اینکه در سال 89 حدود 31 هزار نفر بر اثر حادثه جان خود را از دست داده‌اند، گفت: در حال حاضر از 21 میلیون وسیله نقلیه حدود 14 میلیون و 600 هزار وسیله فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند. حمیدرضا کاوه اذعان کرد: در دستورالعمل ابلاغ شده به صنعت بیمه درخصوص افزایش نرخ دیه، هیچ الزامی مبنی بر عدم‌دریافت مابه‌التفاوت از مردم وجود ندارد؛ به‌صورتی که این امر طی توافقی میان تمام شرکت‌های بیمه انجام گرفته است.


نوشته شده در   شنبه 7 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode