ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 20 تير 1390     |     کد : 22184

واردات بي‌رويه بازي‌هاي رايانه‌اي؛ دانش‌آموزان در خطرند

در كنار رايانه‌ خانه‌ها، چيزي كه خودنمايي مي‌كند، بازي‌هاي رايانه‌اي است؛ بازي‌هايي كه ساعت‌ها، نوجوانان و جوانان را در مقابل رايانه ميخكوب مي‌كند و گاهي اوقات به سختي مي‌توان آنها را بر سر سفره ناهار و شام كشاند.

 در كنار رايانه‌ خانه‌ها، چيزي كه خودنمايي مي‌كند، بازي‌هاي رايانه‌اي است؛ بازي‌هايي كه ساعت‌ها، نوجوانان و جوانان را در مقابل رايانه ميخكوب مي‌كند و گاهي اوقات به سختي مي‌توان آنها را بر سر سفره ناهار و شام كشاند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، فصل تابستان مساوي با اوقات فراغت است، اوقاتي بدون دغدغه كتاب و درس و امتحان؛ اوقاتي براي تفريح كردن و يكي از اين تفريحات، بازي‌هاي رايانه‌اي است.

اين روزها كمتر خانواده‌اي را مي‌توان يافت كه در خانه‌شان، رايانه نباشد و اگر اين خانواده، نوجوان و جوان داشته باشند، به سختي مي‌توان آنها را از رايانه جدا كرد.

* براي هر گروه از جوانان، بازي رايانه‌اي وجود دارد
--------------------------------------------------------

در كنار اين رايانه‌ها، چيزي كه به سرعت خودنمايي مي‌كند، بازي‌هاي رايانه‌اي است؛ بازي‌هايي كه ساعت‌ها، نوجوانان و جوانان را در مقابل رايانه ميخكوب مي‌كند و گاهي اوقات به سختي مي‌توان آنها را بر سر سفره ناهار و شام كشاند.

گاهي وقت‌ها والدين هم به ترس مي‌افتند؛ با صداي تير، تفنگ و انفجار، خود را به فرزندشان مي‌رسانند كه با هيجان در مقابل رايانه نشسته است و بدون توجه به اطراف بازي مي‌كند؛ مي‌كُشد، امتياز مي‌برد، هورا مي‌كشد و به خود مي‌بالد.

اين روزها براي هر گروه از جوانان، بازي رايانه‌اي است، از بازي رايانه‌اي فوتبال گرفته تا صحنه‌هاي خشن آدم‌كُش‌ها و حتي پيدا كردن معشوق به گروگان گرفته.

بازي‌هاي رايانه‌اي بيشترين زمان اوقات فراغت برخي نوجوانان و جوانان را به خود اختصاص مي‌دهند و مسلم است كه اين حجم نفوذ در خانواده‌ها، تأثيراتي را نيز به همراه دارد.

* پديده افيوني ورود بي‌رويه بازي‌هاي رايانه‌اي به كشور
---------------------------------------------------------------

علي كريمي فيروزجايي، رئيس كميته آموزش و پرورش كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار مي‌دارد: بازي‌هاي رايانه‌اي‌ ذوجهتين است يعني هم مي‌توانند فرصت و هم مي‌توانند تهديد باشند.

وي ادامه مي‌دهد: افراد در حوزه‌هاي علمي و پژوهشي، در دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه مي‌توانند براي تهيه محتوا و ساخت برنامه‌هاي مناسبي كه با آموزه‌هاي ملي و ديني ما همگوني داشته باشد، اقدام كنند كه اگر اين اتفاق بيفتد، مي‌تواند فرصتي در جهت تعميق باورهاي ديني و ملي نوجوانان و جوانان باشد.

كريمي اضافه مي‌كند: آنچه اكنون شاهد هستيم واردات بي رويه بازي‌هاي رايانه‌اي است كه مي‌تواند براي بخش جوان كشور خطرناك باشد حتي يك پديده افيوني است كه مي‌تواند به زيرساخت‌هاي ارزشي كشور لطمات جدي وارد كند و دراز مدت نگرش‌ها و رويكردهاي فرهنگي ما را به سمتي ببرد كه دشمنان ما مي‌خواهند.

*قصه‌هاي بسياري در كشورمان داريم كه مي‌توانند بازي رايانه‌اي شوند
---------------------------------------------------------------------------------

وي مي‌افزايد: يكي از حوزه‌هاي جنگ نرم، بازي‌هاي كامپيوتري و برنامه‌هاي رايانه‌هاي است كه حتماً بايد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش و مابقي مراجع مانند معاونت علمي رئيس‌جمهور برنامه‌ريزي‌هايي شود.

رئيس كميته آموزش و پرورش مجلس مي‌گويد: معتقديم كه قصه‌هاي بسياري در كشورمان داريم كه مي‌توانند بازي رايانه‌اي شوند؛ شاهنامه فردوسي، بوستان و گلستان سعدي و ديوان حافظ مواردي هستند كه اگر بپرورانيم و به بازي‌هاي رايانه‌اي تبديل شوند هم دانش‌آموزان و هم نوجوانان را با پيشينه فرهنگي و تاريخي‌شان آشنا مي‌كنيم و هم از ورود فرهنگ جديد به كشور جلوگيري به عمل مي‌آيد.

وي تأكيد مي‌كند: بايد برنامه‌ريزي داشته باشيم؛ اينكه دانش‌آموز را منع كنيم كه به سراغ كامپيوتر نرود شيوه درستي نيست بلكه بايد حتماً خودمان را مجهز كنيم و براي مقابله با تهديدات برنامه داشته باشيم.


نوشته شده در   دوشنبه 20 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode