ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 17 اسفند 1387     |     کد : 2043

با خنديدن زندگي سالمي را تجربه كنيد

محققان مي‌گويند؛ لبخند، تمام عضلات اصلي صورت را آرام مي‌كند و باعث مي‌شود كه زنجيره‌اي از واكنش‌هاي احساسي ايجاد شود و احساس خوشايند و مطلوبي به انسان دست دهد...

محققان مي‌گويند؛ لبخند، تمام عضلات اصلي صورت را آرام مي‌كند و باعث مي‌شود كه زنجيره‌اي از واكنش‌هاي احساسي ايجاد شود و احساس خوشايند و مطلوبي به انسان دست دهد.

تحقيقات علمي نشان مي‌دهد كه خنديدن ترشح آندروفين‌ها را در بدن افزايش مي‌دهد. آندروفين‌ها، موادي شبه مورفيني در بدن هستند كه اثر آرام بخشي دارند.

بر اساس اين گزارش،‌ خنديدن با صداي بلند و از ته دل از ميزان هورمونهاي استرس مانند كورتيزول و اپي نفرين مي‌كاهد و بر سلامت بدن مي‌افزايد. به علاوه اثرات مفيد آن تا 24 ساعت در بدن باقي خواهد ماند.

محققان تاكيد مي‌كنند كه 3 دقيقه خنديدن با صداي بلند معادل 10 دقيقه ورزش ايروبيك اثرات مثبت بر روي سلامتي دارد.

به گفته پژوهشگران، برنامه‌هاي كاري پرمشغله دنياي امروز باعث مي‌شود كه ذهن ما همواره گرفتار موضوعات بسياري باشد و اين امر براي سلامت جسم و روح انسان چالش بزرگي است. تاكنون در مقالات علمي مطالب بسياري درباره روش‌هاي مقابله با اين چالش مهم ارائه شده اما در اين پژوهش بيش از همه بر اثر معجزه آساي خنده بر سلامت جسم و روان تاكيد شده است.

پژوهشگران معتقدند كه خنديدن با صداي بلند مي‌تواند سيستم ايمني بدن شما را تقويت كند. علاوه بر اين خنديدن روي ماهيچه‌هاي شكمي تاثير مثبت مي‌گذارد.

تحرك اين ماهيچه‌ها به هر ترتيب باعث كاهش چربي‌هاي دور شكم مي‌شود و در نتيجه ضامن سلامتي انسان است.

گفتني است، در كنار فاكتور مهم خنده توجه به مسائل ديگري مانند تحرك بدني،‌ داشتن رژيم غذايي سالم، توجه به شيوه‌هاي كاهش دهنده استرس و هم چنين انجام تفريحاتي كه به آنها علاقه داريم همگي از عوامل مهم براي داشتن يك زندگي سالم و مفيد است.

 


نوشته شده در   شنبه 17 اسفند 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode