ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1390     |     کد : 19239

آمار طلاق در سال گذشته، رشد بالایی داشت

این نقصی است که در قانون هست و در مباحث کارشناسی دولت به این موضوع توجه نشده است.

آمار طلاق در سال گذشته، رشد بالایی داشت
این نقصی است که در قانون هست و در مباحث کارشناسی دولت به این موضوع توجه نشده است. هدفمند کردن یارانه ها با توجه به شتابی که دولت در اجرای آن از خود نشان داد، آسیب های بسیاری وارد خواهد کرد و حتی اگر یارانه ها به درستی هم توزیع شود، فشاری که اجرای این قانون به مردم وارد خواهد کرد، بیش از آن چیزی بوده است که در قانون در نظر گرفته شده بود!
سرویس مجلس «تابناک» ـ از مواردی که این روزها بیش از گذشته نمود پیدا کرده است، بحث کودکان کار، کودک آزاری، زنان بی سرپرست و مسائلی از این دست است.

مجید نصیرپور در گفت وگو با ما اظهار داشت: تنش‌های اجتماعی و مشکلات خانوادگی و اقتصادی بر رفتارهای اجتماعی مردم موثر است و مجموع این عوامل، باعث شده است که جامعه با مشکل روبه رو شود و آمار طلاق نیز تأییدی است بر این مدعا و رشد آن در سال گذشته بسیار بالا بوده است، به ویژه در سنین 23 تا 30 سال که نکته اوج نیازهای متنوع انسان است و پیامدهای آنآن جامعه را در بر خواهد گرفت.

عضو کمیسیون بودجه و تلفیق مجلس افزود: متأسفانه، کودک آزاری نیز بلیه‌ای است که به جان جامعه افتاده و برای رسیدگی به این معضل و حمایت از آنان مجلس هشتم نیز قانونی مصوب کرد، اما متأسفانه به دلیل پراکندگی مراکز اجرایی در حوزه اجتماعی حرکت مثبتی انجام نشده است. سازمان بهزیستی، شهرداری ها و نیروی انتظامی در این حوزه مسئولیت دارند که به خوبی مدیریت نشده است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی درباره یارانه کودکان بدسرپرست گفت: این نقصی است که در قانون هست و در مباحث کارشناسی دولت به این موضوع توجه نشده است. هدفمند کردن یارانه ها با توجه به شتابی که دولت در اجرای آن از خود نشان داد، آسیب های بسیاری وارد خواهد کرد و حتی اگر یارانه ها به درستی هم توزیع شود، فشاری که اجرای این قانون به مردم وارد خواهد کرد، بیش از آن چیزی بوده است که در قانون در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب، با بالا رفتن قیمت ها، نخستین چیزی که سهم آن در سبد خانوار کاهش خواهد داشت، خوراک و مواد غذایی است که تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت و هزینه های درمانی بسیاری بر جامعه تحمیل خواهد کرد.


نوشته شده در   دوشنبه 19 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode