ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390     |     کد : 18460

پوست اين ميوه خاصيت ضد سرطاني دارد

پژوهشگران علوم پزشكي مي‌گويند نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد پوست بادمجان خاصيت ضد‌سرطاني دارد و سبب جلوگيري از پيري زودرس و كاهش سطح كلسترول خون نيز مي‌شود.

پژوهشگران علوم پزشكي مي‌گويند نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد پوست بادمجان خاصيت ضد‌سرطاني دارد و سبب جلوگيري از پيري زودرس و كاهش سطح كلسترول خون نيز مي‌شود.

به گزارش سايت پزشكان بدون مرز، در يك تحقيق كه در دانشگاه المنوفيه مصر انجام شد، آمده است پوست بادمجان سرشار از تركيبات حاوي آنتي‌اكسيدان است كه سبب مي‌شود سلول‌هاي بدن در برابر پيري زودرس مقاوم شوند. وجود فنولين در پوست بادمجان سبب مي‌شود در كاهش ميزان كلسترول خون مؤثر باشد و همزمان با جلوگيري از بروز اختلالاتي در دي‌ان‌اي مانع از شكل‌گيري بافت‌هاي سرطاني در بدن شود.

با اين حال توصيه مي‌شود در خوردن بادمجان زياده‌روي نشود زيرا داراي اگزالات است و اين امر مي‌تواند در شكل‌گيري سنگ كليه مؤثر باشد. همچنين فيتوكميكال موجود در بادمجان با قدرتي غيرقابل تصور نوعي سرطان پوست را درمان مي‌كند. در طب سنتي كشور استراليا، كشاورزان سرطان چشم را كه در حيوانات آن منطقه زياد ديده مي‌شود و يكي از علل اصلي آن اشعه خورشيد و كمبود ازن هواست، به وسيله بادمجان درمان مي‌كنند. به‌همين منظور مطالعات وسيعي در اين زمينه آغاز شد و آنها موفق شدند ماده‌شيميايي ذكر شده را در بادمجان شناسايي و به‌دست آورند. اين ماده مهم سبب از بين بردن سلول‌هاي سرطاني مي‌شود و از رشد مجدد آنها جلوگيري مي‌كند.

پتاسيم و اسيد فوليك بادمجان از بروز فشار خون و بيماري‌هاي قلبي- عروقي جلوگيري مي‌كند و به شرطي كه سرخ نشود، به‌عنوان پايين آورنده كلسترول شناخته شده است. تركيبات فنولي بادمجان خاصيت آنتي‌اكسيداني داشته و بدن را در برابر انواع عفونت‌هاي باكتريايي و ويروسي محافظت مي‌كند. از سوي ديگر در پوست اين صيفي آنتي‌اكسيداني به نام آنتوسيانين وجود دارد كه براي جلوگيري از بروز بيماري‌هاي قلبي مفيد است. از اين‌رو توصيه مي‌شود، آن را با پوست، پخته و ميل كنيد. معمولا اين صيفي را به روش آب پز، كبابي و سرخ شده تهيه مي‌كنند كه روش آب پز مناسب‌ترين روش شناخته شده است. همچنين طبق تحقيقات انجام شده، تخم بادمجان براي درمان سرماخوردگي و زكام مفيد است.

اما به‌دليل موادي كه در ميان دانه‌ها يا تخم آن وجود دارد در مبتلايان به بيماري‌هاي كبدي يا يرقان مي‌تواند ايجاد ناراحتي كند.از مصرف بادمجان كال يا نارس اجتناب كنيد. بادمجان نارس داراي ماده‌اي سمي است كه خوردن آن مي‌تواند موجب بروز مسموميت در مصرف‌كننده شود. البته به‌دليل اگزالاتي كه در بادمجان وجود دارد، بهتر است خوردن آن را محدود كنيد. مصرف بادمجان به همراه سير مي‌تواند خاصيت پايين‌آورندگي كلسترول بد خون را چند برابر كرده و از بروز بيماري‌هاي عروقي جلوگيري كند. بهترين نوع بادمجان، قلمي، بدون تخم و رسيده آن است.



نوشته شده در   پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode