ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 بهمن 1396     |     کد : 182085

رئیس دفتر و نماینده ارشد جایکا در ایران

تبریز صرف یک شهر نیست بلکه ورودی اروپا است/ انتخاب تبریز به عنوان مرکز مطالعات گردشگری و میراث فرهنگی جاده ابریشم

رئیس دفتر و نماینده ارشد جایکا در ایران گفت: تبریز صرف یک شهر نیست بلکه عضو تاثیرگذار کوریدور جاده ابریشم و ورودی اروپا به شمار می‌رود از این رو باید به شایستگی مورد معرفی قرار گیرد.

 رئیس دفتر و نماینده ارشد جایکا در ایران گفت: تبریز صرف یک شهر نیست بلکه عضو تاثیرگذار کوریدور جاده ابریشم و ورودی اروپا به شمار می‌رود از این رو باید به شایستگی مورد معرفی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، "یوکی هارا کوبایاشی" عصر امروز در سومین نشست مشترک نمایندگان آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن با مدیرکل میراث فرهنگی استان در راستای ارتقای همکاری های متقابل استان که با هدف انجام مطالعات و تدوین طرح جامع توسعه برند گردشگری تبریزبرگزار شد، بر ارتقای جایگاه تبریز در مقیاس جهانی تاکید کرد و اظهار داشت: تبریز صرف یک شهر نیست بلکه عضو تاثیرگذار کوریدور جاده ابریشم و ورودی اروپا به شمار می‌رود از این رو باید به شایستگی مورد معرفی قرار گیرد.

وی افزود: این پروژه مربوط به توسعه گردشگری در ایران است که از سال گذشته آغاز شده و اکنون جلسه سوم تحقیقاتی خود را می‌گذراند، جایکا در نظر دارد به منظور توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال، ایجاد رونق اقتصادی در منطقه، همکاری‌های لازم را انجام دهد و برنامه‌های خود را بر مبنای توسعه کیفی در این زمینه‌ها تدوین کند.

رئیس دفتر جایکا در ایران، با بیان اینکه آموزش از ارکان توسعه زیرساختی گردشگری است، گفت: تیم تخصصی جایکا در حوزه های تخصصی گردشگری و میراث فرهنگی، با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان دوره‌های آموزشی برای ذینفعان و فعالان برگزار خواهد کرد.

کوبایاشی برندسازی و طراحی برنامه‌های عملی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را مهم برشمرد و گفت: تبریز به دلیل دارا بودن آثار ثبتی در فهرست جهانی یونسکو همچون بازار تبریز و قرارگیری آن در مسیر جاده ابریشم ظرفیت بالائی برای توسعه گردشگری تاریخی و فرهنگی دارد.

"نوریاکی نیشیاما" مدیر مطالعات پیشرفته گردشگری دانشگاه هوکایدو نیز در این نشست با بیان اینکه منطقه آذربایجان و به خصوص تبریز به دلیل دارا بودن مواریث تاریخی غنی و همچنین ظرفیت های گردشگری وافر مورد تایید گروه تخصصی جایکا قرار گرفته است، ادامه داد: طی دو مرحله مطالعاتی که تیم تخصصی گردشگری و میراث فرهنگی جایکا با محوریت "جاده ابریشم" بر روی ایران داشته است، تبریز به عنوان مرکز مطالعات گردشگری و میراث فرهنگی جاده ابریشم، انتخاب شده و در همین راستا تحقیقاتی در زمینه حفظ میراث فرهنگی، توسعه گردشگری، زمینه مشارکت بخش خصوصی و ذینفعان گردشگری، انجام گرفته است.

وی با اشاره بر اینکه نتایج حاصل از تحقیقات اخیر موجب ارائه راهکارهایی در بخش های مذکور شده است، در ادامه به تبیین راهکارهای بخش میراث فرهنگی پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در راستای توسعه گردشگری  باید به نتیجه برسد، تدوین طرح جامع توسعه برند گردشگری است، چرا که علیرغم وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری تبریز آنچنان که شایسته است در دنیا معرفی نشده، لذا تدوین طرح جامع در این راستا ضروری است.

مدیر مطالعات گردشگری دانشگاه هوکایدو در ادامه تدوین طرح جامع برند گردشگری، ایجاد سازمان مدیریت مقصد، تدوین استراتژی بازاریابی بین المللی گردشگری و توسعه چشم انداز فرهنگی و گردشگری مقصد محور را از راهکارهای دیگر تیم تخصصی جایکا در بخش میراث فرهنگی عنوان کرد.

نیشیاما همچنین رشد متوازن ظرفیت های گردشگری را عاملی مهم در توسعه پایدار و برندسازی ظرفیت‌های  گردشگری ایران عنوان کرد و گفت: لازمه تحقق توسعه پایدار گردشگری رشد متوازن این صنعت در یک کشور است به گونه‌ای که هر منطقه به نسبت ظرفیت‌های خود باید از میزان گردشگر معینی برخوردار باشد تا شاهد یکنواختی در توزیع آورده‌های گردشگری باشیم.


نوشته شده در   دوشنبه 2 بهمن 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode