ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 فروردين 1396     |     کد : 176507

کارهايي که مي توانيد براي جلب اعتماد انجام دهيد

تحقيقات نشان داده است که لبخندواقعي، يعني لبخندي که عضلات اطراف چشم را درگير مي کنند نشاندهنده اعتماد و امانت هستند.

تحقيقات نشان داده است که لبخندواقعي، يعني لبخندي که عضلات اطراف چشم را درگير مي کنند نشاندهنده اعتماد و امانت هستند. اين لبخند، لبخند واقعي ناميده مي شود زيرا از احساس درونتان برمي خيزد. هر زمان که با لبخند طبيعي خود احساس مثبتي را انتقال دهيد اعتماد بيشتري را جلب خواهيد کرد. پس قبل از واقعه احساسات تان را تنظيم کنيد و روي چيزهاي مثبت تمرکز کنيد.
به عنوان مثال فکر کنيد امروز قرار است با صدها مشتري جالب رو به رو شويد و با آن ها ارتباط برقرار کنيد. اينگونه به جاي اين که به خودتان تمرکز کنيد به ارتباط با مشتري متمرکز مي شويد. اکنون براي ارتباط با ديگران يک ظرفيت عاطفي ايجاد کرده ايد و احساسات مثبتي را تجربه مي کنيد. در نتيجه لبخند واقعي مي زنيد و ديگران اعتماد بيشتري به شما مي کنند. اين کار براي کساني که برونگرايي بيشتر و مشکل عصبي کمتري دارند راحت تر است اما همه بايد بتوانند با لبخند واقعي جلب اعتماد کنند.
رفتار طرف مقابل را تقليد کنيد
يکي ازقوي ترين روش ها براي جلب اعتماد تقليد رفتار طرف مقابل است. يعني حرکاتتان را با حرکات او تطبيق دهيد. به عنوان مثال اگر او آرام صحبت مي کند شما هم آرام صحبت کنيد. اگر بلند صحبت کنيد احساس آرامش نخواهند داشت. تقليد فقط به نحوه صحبت کردن محدود نمي شود. ژست، حرکات دست و خيلي رفتارهاي ديگر هستند که مي توانيد در مقابل آن ها کپي برداري کنيد.
وقتي تقليد مي کنيد به آن ها احساس آرامش مي دهيد چون مثل آن ها رفتار مي کنيد و به قدري به شما اعتماد مي کنند که احساس مي کنند نسبتي با شما دارند. بايد مراقب باشيد که اين کار را اشتباه انجام ندهيد. بعضي ها در اين کار افراط مي کنند زيرا ياد نگرفته اند که چگونه بايد رفتار ديگران را تقليد کنند.
به ياد داشته باشيد که تقليد به معناي استفاده بردن از ديگران نيست بلکه به معناي ايجاد آرامش براي برقراري ارتباط است.
به فردي که در مقابلتان است دقت کنيد
دقت فقط نگاه کردن به صورت مخاطب نيست بلکه هم بايد به او نگاه کنيد، هم صحبت کنيد و هم اط نظر احساسي فعال باشيد. با نگاه کردن به چشم او بفهمانيد که حرف هايش را متوجه شده ايد، سرتان را آرام تکان دهيد و از کلمات کوتاه تاييد استفاده کنيد. نيازي نيست به چشم هايش خيره شويد. تماس چشمي به آن ها اطمينان مي دهد که به حرف هايشان گوش مي دهيد و به آن ها اهميت مي دهيد. وقتي ديگران بدانند که شخصيت و موقعيت شان را درک کرده ايد بيشتر به شمااعتماد مي کنند
خودتان را آسيب پذير نشان دهيد
به نظر من دليل اين که مردم بتمن را بيشتر از سوپرمن دوست دارند غيرواقعي تر بودن سوپرمن است. سوپر من قهرماني آسيب ناپذير است. هنگام صحبت کردن بايد علاوه بر نقاط قوت، آسيب پذير بودنتان را هم نشان دهيد. نشان دادن آسيب پذيري به معناي فاش کردن تمام نقاط ضعفتان نيست بلکه بايد واقعي باشيد و اجازه دهيد که ديگران شما را از نظر احساسي بشناسند. مردم به انسان هاي آسيب پذير بيشتر اعتماد مي کنند زيرا برايشان معقولانه و قابل قبول تر است.
ثابت کنيد که به گفته هاي تان عمل مي کنيد
کساني سعي دارند جلب اعتماد کنند بايد انسان هاي قابل اعتمادي باشند. نمي توانيد اين مواردي که توضيح داده شده است را رعايت کنيد اما در عمل چيزي کاملا متفاوت انجام دهيد. اگر در اولين لحظات ديدار ثابت کنيد که به گفته هاي تان عمل مي کنيد مردم بيشتر به شما اعتماد خواهند کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 3 فروردين 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode