ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 فروردين 1390     |     کد : 17415

ارتباط ميگرن با نوعي بيماري قلبي کودکان

بنا به تحقيقي جديد، کودکاني که در جريان سردردهاي ميگرني نورهاي خيره کننده مي بينند، دو برابر بيشتر از ديگر کودکان با احتمال داشتن حفره در قلبشان روبرو هستند.

جام جم آنلاين: بنا به تحقيقي جديد، کودکاني که در جريان سردردهاي ميگرني نورهاي خيره کننده مي بينند، دو برابر بيشتر از ديگر کودکان با احتمال داشتن حفره در قلبشان روبرو هستند.
در اين تحقيق، پزشکان آمريکايي 109 کودک شش سال به بالا را معاينه کرده اند که ميگرن مي گيرند.

در گزارش نشريه طب اطفال آمده که ميگرن حدود نيمي از داوطلبان کودک از نوعي بود که به اختلال در بينايي، که به "هاله" موسوم است، دچار بودند و محققان متوجه شدند که قلب آنها نيز نقص دارد.

بنياد بريتانيايي قلب خواستار تحقيقات بيشتر در باره ارتباط ميگرن با نقص در عضله قلب شده است.

ايمي تامپسون، سرپرستار در بخش قلب و عروق در بنياد بريتانيايي قلب گفت: "اين ارتباط ممکن است ناشي از دلايل مختلف باشد به همين دليل تحقيقات بيشتري نياز است تا به نتيجه گيري قاطعي برسيم."

او گفت: "درک بهتر اين ارتباط به پيشرفت در مراقبت از اين بيماران منجر مي شود."

قبلا نيز تعدادي از تحقيقات پزشکي به اين نتيجه رسيده بود که ميان ميگرن از نوع "هاله" در بزرگسالان و قلب حفره دار - که در اصطلاحات پزشکي آن را "پي اف او" مي نامند- ارتباط وجود دارد.

نتيجه اين تحقيقات باعث شد که متخصصان براي درمان ميگرن، بيمار را تحت عمل جراحي قلب قرار دهند تا حفره را ببندند. البته اين در صورتي بوده که درمان هاي ديگر چاره ساز نبوده است.

دکتر مک کندلس و همکارانش در دانشگاه يوتا براي رديابي نقص در قلب بيمار ميگرن همراه اختلال بينايي، از اسکنر اکوکارديوگرام استفاده کرده اند.

پنجاه درصد از کودکاني که ميگرن با "هاله" داشتند، دچار نقص در ماهيچه قلب بودند. اين آمار نزديک به دو برابر ميزاني است که ميان ديگر کودکان ديده مي شود.

دکتر مک کندلس گفت اميدوار است تحقيق گروهش به تحقيقات آتي در باره اين مشکل کمک کند.

حدود 10 درصد افراد مبتلا به ميگرن، در جريان حلمه ميگرن دچار اختلال در بينايي مي شوند.

علائم "هاله" که در ميان بيشتر بيماران مشاهده شده، اختلال در بينايي مانند ديدن نور شبيه فلاش دوربين يا ديدن نور منقطع، بي حسي و سوزن سوزن شدن اعضاي بدن است.

بي بي سي


نوشته شده در   شنبه 13 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode