ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 5 دي 1389     |     کد : 13254

حركت چهار دست و پا، دست و چشم شيرخواران را هماهنگ مي‌كند

عضو آكادمي جراحان چشم آمريكا گفت: شيرخواران در 8 تا 12 ماهگي به صورت چهار دست و پا حركت مي‌كنند و والدين بايد سعي كنند كودك را به اين حركت تشويق كنند زيرا موجب هماهنگي بين حركات دست و چشم كودك مي‌شود.

 
عضو آكادمي جراحان چشم آمريكا گفت: شيرخواران در 8 تا 12 ماهگي به صورت چهار دست و پا حركت مي‌كنند و والدين بايد سعي كنند كودك را به اين حركت تشويق كنند زيرا موجب هماهنگي بين حركات دست و چشم كودك مي‌شود.

به گزارش سلامت نیوز حيدر سياتيري درباره نحوه تكامل بينايي در نوزادان اظهار داشت: نوزاد در 4 تا 6 ماهگي بايد بتواند دست خود را به طرف اسباب بازي كه در مقابلش گرفته شده است، دراز كند؛ در ابتدا ممكن است دست نوزاد به‌ طور اتفاقي به جسمي كه در مقابلش گرفته شده است، برخورد كند اما در طول زمان و با رشد بينايي، نوزاد به طور ارادي به جسم دست مي‌زند.

وي گفت: نوزاد از 6 تا 8 ماهگي شروع به غلت زدن و حركت به صورت چهار دست و پا مي‌كند؛ در اين مرحله اطرافيان با استفاده از يك اسباب‌بازي در حالي كه آن را در مقابل كودك قرار مي‌دهند، مي‌توانند كودك را به غلت زدن براي گرفتن آن وسيله مجبور كنند كه اين كار به تقويت بينايي نوزاد كمك مي‌كند.

عضو آكادمي جراحان چشم آمريكا با بيان اينكه نوزاد در 8 تا 12 ماهگي ممكن است به صورت چهار دست و پا حركت كرده يا راه برود، افزود: والدين بايد سعي كنند تا به جاي راه افتادن زودتر كودك، او را به حركت چهار دست و پا تشويق كنند چرا كه اين كار موجب هماهنگي بين حركات دست و چشم خواهد شد.

وي در گفت‌وگو با فارس بيان كرد: از آنجايي كه در اين سنين، ديد كودك هنوز فاقد درك عميق ايست والدين بايد در زمان‌هايي كه او روي مبل، تخت يا نزديك پله است از او بسيار مواظب كنند چرا كه احتمال سقوط كودك از تخت و پله وجود دارد؛ اين مسئله مي‌تواند به چشم ضربه وارد كرده و بينايي كودك را به خطر بيندازد. 



نوشته شده در   يکشنبه 5 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode