ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 آبان 1389     |     کد : 11390

نابودي خانواده گام مهم دشمنان در جوامع اسلامي است

مدير حوزه علميه خواهران تهران گفت: نابودي خانواده پس از نابودي فرهنگ عفاف و حجاب، گام دوم و مهم دشمنان در جوامع اسلامي است.

 مدير حوزه علميه خواهران تهران گفت: نابودي خانواده پس از نابودي فرهنگ عفاف و حجاب، گام دوم و مهم دشمنان در جوامع اسلامي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حوريه خدايي بعدازظهر امروز در جمع مبلغه‌هاي حوزه علميه خواهران تبريز و مربيان فرهنگي بر ضرورت توجه به تحكيم خانواده به عنوان نخستين اجتماع در ميان مسلمين تاكيد كرد.
وي ادامه داد: حجاب هر چند بايد توسط خود فرد جدي گرفته شود اما مسئولان جامعه و حكومت اسلامي نيز در اين راستا مسئوليت داشته و مربيان و مبلغان ديني نيز در اين راستا وظيفه خاصي بر عهده دارند.
مدير حوزه علميه خواهران تهران ادامه داد: ترويج فرهنگ معنوي در جامعه از موارد مهمي است كه در قرآن مورد تاكيد قرار گرفته است و كساني كه در روي زمين از قدرت برخوردار شده‌اند بايد براي قدرت فرهنگي و اقتصادي اسلام تلاش كنند.
وي با تاكيد بر گسترش فرهنگ عفاف بر مبناي اصول كاربردي اظهار داشت: اگر در مورد عفاف و حجاب خواهان كاري ماندگاري هستيم و به فرهنگ‌سازي آن توجه داريم بايد نسبت به رواج اين فرهنگ در ميان مردان و زنان توجه كنيم.
مدير حوزه علميه خواهران تهران تاكيد كرد: حجاب و عفاف براي مردان و زنان بيان شده است اما علت تاكيد زيادتر براي رعايت عفاف و حجاب از سوي زنان در قرآن كريم به واسطه ظرافت خاص در ميان بانوان است اما مردان هم بايد چشم‌پوشي و طهارت را مورد توجه قرار دهند.
وي گفت: نابودي خانواده پس از نابودي فرهنگ عفاف و حجاب گام دوم و مهم دشمنان در جوامع اسلامي است و‌ خطر عظيم براي جامعه اسلامي در موضوع بي‌حجابي در بعد اجتماعي از هم پاشيدن خانواده است.
خدايي افزود: رعايت عفاف و حجاب موجب فراهم شدن محيط آرام براي تربيت فرزندان و سكونت توام با آرامش ميان زنان و مردان است و هدف از ترويج بي‌حجابي در جامعه از سوي دشمنان برهم زدن آرامش در محيط خانواده است.
مدير حوزه علميه خواهران تهران گفت: غرض اصلي اسلام در مورد عفاف و حجاب رعايت پاكدامني است و ممكن است در جوامع مختلف اين حجاب و محدوده آن متفاوت باشد اما هدف اصلي همان پاكدامني و عفت است.
مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: حجاب منافاتي با حضور زنان در جامعه ندارد اما نكته مهم در اين حضور اجتماعي حفظ خانواده است و زن در صورتي كه در محيط خانواده مديري موفق بود در سطح جامعه نيز مي‌تواند حضوري موفق داشته باشد.
وي تصريح كرد: بعد عاطفي زنان بسيار مهم است و عاطفه موجب كمال زن است كه در كنار ساير ابعاد خانواده موجب موفقيت خانواده مي‌شود.
خدايي يادآور شد:‌ تبليغات فمنيستي تلاش در حذف بعد عاطفي زنان دارند و اين در حالي است كه زن داراي نقش مديريتي در خانواده است اما جهات اين مديريت با مديريت مرد متفاوت است.


نوشته شده در   يکشنبه 23 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode