ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 آبان 1389     |     کد : 11045

سازمان ملل توقف شكنجه در آمريكا را خواستار شد

شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشست خود بشدت از سابقه حقوق بشر آمريكا بويژه در طول جنگ‌هاي عراق و افغانستان انتقاد كرد.

 شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشست خود بشدت از سابقه حقوق بشر آمريكا بويژه در طول جنگ‌هاي عراق و افغانستان انتقاد كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، در نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد كه امروز جمعه بمنظور بررسي وضعيت حقوق بشر در آمريكا برگزار شده بود، از واشنگتن خواسته شد تا شكنجه در زندان‌هاي اين كشور را متوقف كرده و تحقيقاتي را در اين زمينه صورت دهد.
اكثر نمايندگان حاضر در اين نشست همچنين از آمريكا درخواست كردند تا صدور حكم اعدام براي زندانيان اين كشور را متوقف كند.
در نشست امروز شوراي حقوق بشر سازمان ملل علاوه بر اين انتقادات شديدي در خصوص سابقه حقوق بشر آمريكا بويژه در طول جنگ‌هاي عراق و افغانستان و همچنين بازداشت و بازجويي‌هاي خشن از مظنونين به شركت در فعاليت‌هاي تروريستي مطرح شد.
"رودولفو ريز رودريگز " نماينده كوبا در سازمان ملل از آمريكا خواست تا جنايات جنگي و كشتار غيرنظاميان را متوقف كند.
"موندارين هرناندز " نماينده ونزوئلا نيز از واشنگتن خواست تا كساني را كه مسئول قربانيان شكنجه‌هاي خشن در اين كشور هستند، محاكمه كند.
نماينده روسيه نيز نقض حقوق بشر توسط آمريكا در طول جنگ‌هاي عراق و افغانستان را بسيار نفرت‌انگيز خواند.
چين و روسيه به طور مشترك اعلام كردند كه واشنگتن بايد سريعا زندان‌هاي خود را كه مظنونين به شركت در فعاليت‌هاي تروريستي در آنجا نگه‌داري مي‌شوند، تعطيل كند.
نماينده روسيه اعلام كرد: واشنگتن بايد تحقيقات ويژه‌اي را در خصوص حقايق بدست آمده از شكنجه زندانيان در پايگاه‌ نظامي بگرام در افغانستان و همچنين زندان گوانتانامو آغاز كند.
مقامات آمريكايي انتقادات مطرح شده در اين نشست از جانب شوراي حقوق بشر 47 عضوي سازمان ملل را رد كردند، اگرچه تأكيد كردند كه خود نيز از وضعيت كنوني حقوق بشر در اين كشور رضايت ندارند.
"هارولد كوح " مشاور حقوقي وزارت خارجه آمريكا مدعي شد: اجازه دهيد بدون كوچكترين ترديدي اين نكته را خاطرنشان كنم كه آمريكا هيچ كس را شكنجه نكرده و نخواهد كرد.
اين در حالي است كه شواهد شكنجه‌هاي خشن در زندان‌هاي آمريكا زير نظر وزارت دفاع اين كشور موجود و كاملا روشن است.
آمريكا گزارش خود از وضعيت حقوق بشر در اين كشور را به شوراي حقوق بشر ارائه داده است. گزارش ملي آمريكا در 29 صفحه و در قالب 6 فصل و سه پيوست تنظيم و ارائه شده است. از اهم نكات مطرح در اين گزارش اشاره به تاريخچه و شيوه شكل‌گيري موضوعات حقوق بشري در جامعه آمريكا، تمركز بر نقاط ضعف اين كشور در زمينه حقوق اقليت‌ها، نژادپرستي، بيگانه ستيزي، رفتار نامناسب با مهاجران، تلاش براي ارائه توضيح و دليل در خصوص اين نقاط ضعف و در كنار اين موارد تلاش براي حفظ ظاهر يك كشور ابرقدرت و با نقاب "مبلغ راستين حقوق بشر " در سراسر دنيا است.
در سال 2006 ايالات متحده آمريكا به همراه رژيم صهيونيستي به تأسيس شوراي حقوق بشر رأي منفي داد و تا پايان رياست جمهوري جورج بوش نيز نامزد عضويت در شورا نشد.
شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد از تاريخ 10 تا 21 آبان ماه (1 تا 12 نوامبر) نهمين دوره بررسي وضعيت حقوق بشر در كشورهاي جهان را برگزار خواهد كرد كه در اين دوره وضعيت حقوق بشر در آمريكا و پانزده كشور ديگر مورد بررسي قرار خواهد گرفت.


نوشته شده در   شنبه 15 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode