ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 فروردين 1395     |     کد : 101861

فيلم قيام 29 بهمن مردم تبريز ساخته مي شود

رئيس هيات اسلامي هنرمندان و نويسنده و كارگردان سينما و تلويزيون با اشاره به نقش مردم تبريز در پيروزي انقلاب اسلامي گفت: با آماده شدن فيلم نامه قيام 29 بهمن مردم تبريز به زودي مراحل ساخت آن آغاز مي شود.


رئيس هيات اسلامي هنرمندان و نويسنده و كارگردان سينما و تلويزيون با اشاره به نقش مردم تبريز در پيروزي انقلاب اسلامي گفت: با آماده شدن فيلم نامه قيام 29 بهمن مردم تبريز به زودي مراحل ساخت آن آغاز مي شود.

جمال شورجه شامگاه پنجشنبه در جشن هنر انقلاب اسلامي در تبريز افزود: با توجه به اينكه شهرداري تبريز نيز براي حمايت از ساخت اين فيلم اعلام آمادگي كرده من نيز به اين دعوت لبيك گفته و ساخت آن را آغاز خواهم كرد.
وي با بيان اينكه افخار مي كنم آذري هستم اظهار كرد: مردم آذربايجان به خصوص مردم تبريز نقش بسزايي در پيروزي انقلاب اسلامي داشته اند و من به عنوان يك آذري براي به تصوير كشيدن حماسه اين خطه از سرزمين اسلامي تلاش مي كنم.
شورجه همچنين با بيان اينكه شهيد آويني و مرحوم فرج الله سلحشور الگوهاي هنر انقلاب اسلامي هستند اظهار كرد: هر دو آنها براي به تصوير كشيدن حقايق دين تا اخرين لحظات عمر خود تلاش كردند.
وي گفت: لازمه اينكه هنر و سينماي ما سمت و سو و جهت گيري ديني و انقلابي داشته باشد، وجود هنرمندان متعهد با دغدغه ديني و انقلابي ضروري است.
رئيس هيات اسلامي هنرمندان تاكيد كرد: بر اساس سفارش رهبر معظم انقلاب بايد براي تربيت هنرمندان متعهد و انقلابي در كشور تلاش كنيم.
شهردار تبريز نيز در اين مراسم گفت: هر هنري كه در راستاي منافع ملي و نظام باشد مورد حمايت اين شهرداري است و تمامي امكانات در اختيار هنرمنداني است كه آثار، گفتار و كردار آنها در راستاي اصول و مباني نظام باشد.
صادق نجفي از جما شورجه، نويسنده و كارگردان سينما و تلويزيون خواست: نسبت به ساخت فيلم قيام 29 مردم تبريز اقدام كند و اين نهاد با تمام امكانات در خدمت ساخت اين فيلم است.
وي با اشاره به اينكه شهر تبريز به عنوان شهر گردشگري جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده است، ادامه داد: نيازمند مساعدت هنر هنرمندان اصيل و انقلابي اين مرز و بوم براي معرفي و مطرح كردن فرهنگ اصيل ايران اسلامي و مردم غيور تبريز و آذربايجان هستيم.

*** دغدغه مرحوم سلحشور تبديل قصه هاي قرآني به فيلم و سريال بود
جعفر دهقان هنرپيشه سينما و تلويزيون نيز در اين آيين گفت: تبديل قصه هاي قرآني به فيلم و سريال از دغدغه هاي مرحوم فرج اله سلحشور بود.
وي افزود: سلحشور در آثارش قصه هاي قرآني را از طريق سينما به مردم نشان داد و بنيانگذار ارائه قصه هاي ديني از طريق سينما بود.
وي ادامه داد: مرحوم سلحشور فقط فيلمساز نبود بلكه معلمي براي همه هنرمندان و مردم جامعه بود و از ابتداي انقلاب كه وارد عرصه سينما شد دغدغه اش سينماي ديني بود.
دهقان با بيان اينكه سلحشور هشت سال از عمر خود را صرف نگارش فيلم نامه 72 قسمتي حضرت موسي كرد گفت: با اتمام فيلم نامه نويسي اين سريال بيش از نيمي از كار به اتمام رسيد كه متاسفانه اجل مهلتش نداد.
وي تاكيد كرد: شهيد آويني و مرحوم سلحشور در عرصه هنر انقلابي و ديني بسيار تلاش كردند و هيچ وقت كوتاه نيامدند.
فرزند مرحوم فرج الله سلحشور نيز در اين مراسم گفت: اشتراك آويني و سلحشور در اين بود كه هردو انها راوي حقيقت بودند و نه توهماتي كه نيازمند سرمايه گذاري نيست.
حجت الاسلام عبدالله سلحشور افزود: هر دو آنها ناديده ها را مي گفتند و از حقيقت روايت مي كردند آنها در عرصه هنر ديني و احياي دين تلاش كردند.


نوشته شده در   جمعه 27 فروردين 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode