ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 10 مهر 1389     |     کد : 9936

مراسم سالگرد آیت‌الله تبریزی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله میرزا جواد تبریزی با حضور مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله میرزا جواد تبریزی با حضور مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله میرزا جوادآقا تبریزی، شب گذشته با حضور مراجع تقلید، علمای حوزه علمیه، اعضای جامعه مدرسین و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در این مراسم که حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حضرت آیت‌الله جوادی آملی و همچنین آیت‌الله ابراهیم امینی، برخی اعضای جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه و اعضای خبرگان رهبری، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، حاضر با قرائت قرآن کریم و فاتحه یاد آن مرجع فقید را گرامی داشتند.
حجت‌الاسلام سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در این مراسم به جایگاه علمی و فقهی این مرجع تقلید پرداخت و اظهار داشت: حضرت آیت‌الله میرزا جوادآقا تبریزی از ره روان حقیقی سلسله جلیله علمای و فقهای شیعه بودند.
وی با بیان این که این مرجع فقید ارادات خاصی به حضرت زهرا داشتند، افزود: این عالم ربانی در طول عمر با برکت خود در جهت صیانت از حریم اسلام ناب محمدی از هیچ تلاشی دریغ نکردند و برای تبلیغ معارف اسلامی گام‌های ارزشمندی را در جهان برداشتند.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی فم گفت: حضرت آیت‌الله تبریزی بصیرت لازم را نسبت به زمان خود داشت و در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی موضع‌گیری‌های به هنگامی را می‌گرفت و همیشه به دفاع از امام راحل و انقلاب اسلامی می‌پرداخت.
گفتنی است، حضرت آیت الله تبریزی از مراجع تقلید و از برجسته‌ترین اساتید حوزه علمیه قم بودند که در مدت ده‌ها سال، جمع کثیری از فضلا و طلاب علوم دینی از تحقیقات علمی این فقیه عالی‌قدر بهره‌مند شدند.
حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی در سال 1305 شمسى در شهرستان تبریز در میان خانواده‌اى مذهبى چشم به جهان گشود، تحصیلات علوم جدید تا پایان سال دوم دبیرستان در تبریز به پایان رساند و به سبب برخوردارى از هوش و استعداد سرشار، از همان زمان نوجوانی و جوانی، مورد توجه خاص اطرافیان قرار گرفت.
حضرت آیت الله حاج شیخ جواد تبریزى پس از گذشت ۲۳ سال حضور دائم و فعال و جدى در حوزه مقدس نجف اشرف و استفاده و افاده و تحقیق و تدریس و تبلیغ، سرانجام در سال ۱۳۵۵ شمسى به هنگام مراجعت از زیارت سید الشهداء حسین بن على (ع) به سمت نجف، توسط رژیم بعث عراق دستگیر و به ایران اعزام شدند. پس از ورود به ایران، مجدداً به حوزه علمیه قم مشرف و فعالیت‌هاى خود را از سر گرفت. وی در طول سالیان تدریس، هزاران طلبه فاضل را به جامعه اسلامى تحویل داده‌اند و در طول این مدت حوزه درس ایشان یکى از شلوغ‌ترین حوزه‌هاى درسى بوده است .


نوشته شده در   شنبه 10 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode