ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 مهر 1389     |     کد : 9917

آیت الله شیخ جواد تبریزی در برابر خرافه‌گری ایستادگی می‌کرد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مجاهدت علمی حضرت آیت الله شیخ جواد تبریزی(ره) گفت: آن عالم وارسته همواره پاسخگوی شبهات روز بود و در برابر خرافه‌گری و بدعت‌هایی که از سوی دشمنان اسلام ترویج می‌شد، ایستادگی می‌کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مجاهدت علمی حضرت آیت الله شیخ جواد تبریزی(ره) گفت: آن عالم وارسته همواره پاسخگوی شبهات روز بود و در برابر خرافه‌گری و بدعت‌هایی که از سوی دشمنان اسلام ترویج می‌شد، ایستادگی می‌کرد.
حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ جواد تبریزی(ره) صورت گرفت، اظهار داشت: علمای تشیع همواره در طول تاریخ پاسداران شریعت سیدالمرسلین و تکیه گاه شیعه و امت اسلامی در برابر هجوم دشمنان داخلی و خارجی بوده‌اند.
وی خاطر‌نشان کرد: علمای تشیع با مقدم داشتن آخرت بر دنیا سلسله عالمان ربانی و مبلغان احکام دینی را ادامه داده‌اند و آیت الله شیخ جواد تبریزی(ره) یکی از مخلص‌ترین علما و یار و یاور امام خمینی(ره) در صحنه‌های انقلاب بود.
استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به صفات اخلاقی این عالم فقید ابراز داشت: این عالم ربانی بسیار خوش اخلاق بوده و هیچ‌گاه از خدمت به مردم از لحاظ دینی و فرهنگی خسته نمی‌شد.
وی افزود: ایشان علاقه زیادی به حضور در جبهه داشتند، چنانچه به یکی از طلبه ها گفته بود اگر کهولت سن نداشتم هرگز در قم نمی ماندم و به جبهه می رفتم و با دشمنان اسلام و انقلاب می‌جنگیدم.
مسؤول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز گفت: آن عالم وارسته با تربیت شاگردانی توانمند، خدمات ارزنده ای به حوزه های علمیه و جهان تشیع ارائه کرد.
وی اهمیت به علم را از بارزترین ویژگی های حضرت آیت الله تبریزی(ره) عنوان کرد و گفت: وجود ایشان با مطالعه و تحقیق و مباحثه عجین شده بود و اگر اضطراری پیش می آمد که چند دقیقه ای به مسائل دیگر بپردازد، بلافاصله بعد از فراغت دوباره به مسائل علمی مشغول می‌شد.
حجت الاسلام نظری ولایتمداری حضرت آیت الله تبریزی را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی آن بزرگوار دانست و گفت: ایشان همواره از امام راحل، با عظمت یاد می کرد و بارها از شخصیت امام در جریانات مختلف دفاع می‌کرد و مدافع واقعی انقلاب اسلامی بود.
وی همچنین زهد و توجه به ترویح احکام را از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت آیت الله شیخ جواد تبریزی یاد و تصریح کرد: آن عالم وارسته همواره پاسخگوی شبهات روز بود و در برابر خرافه‌گری و بدعت‌هایی که از سوی دشمنان اسلام ترویج می‌شد، ایستادگی می‌کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 8 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode