ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 شهريور 1389     |     کد : 9019

امام حسن(ع)؛ مصلح هوشيار تاريخ

امام حسن مجتبي(ع) بسيار رئوف و باگذشت بود به همين دليل در موارد متعددي اموال خود را بخشيد و کريم اهل بيت شد، مشي سياسي خاص وي نيز صلحي تاريخي را رقم زد و به شکلي باشکوه مسالمت‌آميز بودن اسلام را متجلي کرد...

 امام حسن مجتبي(ع) بسيار رئوف و باگذشت بود به همين دليل در موارد متعددي اموال خود را بخشيد و کريم اهل بيت شد، مشي سياسي خاص وي نيز صلحي تاريخي را رقم زد و به شکلي باشکوه مسالمت‌آميز بودن اسلام را متجلي کرد.
امام حسن قلبي بسيار رئوف و مهربان داشت و هرگز تاب تحمل ديدن رنج دردمندان و ضعيفان را نداشت به همين دليل نيز علاوه بر ارائه کمکهاي بسيار به اين قشر، با آنها همنيشين و همراه بود .
نقل است امام در طول زندگي پربرکت خود دو بار همه اموالشان را تمام و کمال به نيازمندان و مستحقان بخشيدند و همين نکته خود گوياي قلب رئوف آن امام و حس قوي نوعدوستي در آن بزرگوار است .
در همين راستا امام حسن(ع) سه بار نيز نيمي از ثروت خود را در راه خدا به افراد نيازمند بخشيد تا زندگي آنها را از رنج و سختي نجات دهد .
در کتاب باقر شريف القرشي در مورد امام حسن مجتبي آمده است: از امام پرسيدند چرا هرگز سائلي را نااميد برنمي‌گردانيد؟ فرمودند: من هم به درگاه خدا سائلي هستم و مي‌خواهم که خدا مرا محروم نسازد و شرم دارم که با چنين اميدي سائلان را نااميد کنم. خداوندي که عنايتش را به من ارزاني مي‌دارد، مي‌خواهد که من هم به مردم کمک کنم.
بخشندگي، رأفت، نوعدوستي و مهرباني امام به خوبي بيانگر آن است که در سرشت و طينت امام حسن برترين نشانه هاي انسانيت وجود داشت . هر که او را مي ديد به ديده اش بزرگ مي آمد و هر که با او معاشرت داشت به او محبت مي ورزيد و هر دوست يا دشمني که سخن يا خطبه او را مي شنيد، به آساني درنگ مي کرد تا او سخن خود را تمام و خطبه اش را به پايان برد.
به دليل همين بخششهاي بي نظير به کريم اهل بيت شهرت يافت .
از ديگر مواضع سازنده و بي نظير آن امام بزرگوار صلح ايشان بود که در نهايت درايت و آينده نگري انجام شد .
مشي سياسي امام حسن مجتبي خاص و ويژه بود، آن امام بزرگوار با صلح به موقع خود از خونريزي و تشتت نيروها که هدف دشمنان بود جلوگيري کرد. افشاي ذات واقعي معاويه و همچنين ارائه چهره اي منطقي و صلح آميز از اسلام به همگان از ديگر اهداف و دلايل امام براي اين صلح تاريخي بود.

مهر


نوشته شده در   پنجشنبه 4 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode