ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 مرداد 1389     |     کد : 8860

ابداع روباتي که دوست انسان مي‌شود

مخترعي انگليسي براي خود و خانواده اش دوستي روباتيک ابداع کرده که مي تواند با آنها حرف بزند، براي آنها موسيقي بنوازد و بر روي کارها و لوازم خانه کنترل داشته باشد...


مخترعي انگليسي براي خود و خانواده اش دوستي روباتيک ابداع کرده که مي تواند با آنها حرف بزند، براي آنها موسيقي بنوازد و بر روي کارها و لوازم خانه کنترل داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري مهر، "توني اليس" و همسرش "جودي" اين ابزار چهار دست و پاي پلاستيکي به نام "آيمک 3" را به منظور فراهم آوردن سرگرمي و اجراي فعاليتهايي که مي تواند به آنها کمک کند ابداع کرده اند. اين روبات با استفاده از يک دوربين در يکي از چشمهايش مي تواند مسير خود را در خانه يافته و ساختارهاي واژگاني را درک کند.
آيمک 3 در کنار توانايي هايي مانند خاموش و روشن کردن چراغهاي خانه يا تلويزيون مي تواند براي خواندن اخبار به اينترنت وصل شود و يا از طريق جستجوي اينترنتي پاسخ سئوالي را بيابد. اين روبات حتي مي تواند آواز بخواند، براي شما لطيفه تعريف کرده و احساسات شما را درک کند.
آيمک که مخفف Artificially Imtelligent Mechanical Electronic Companion 3 (دوست مکانيکي الکتريکي داراي هوش مصنوعي) است جديدترين روباتي است که در ميان خانه اي غير شهري متعلق به قرن 18 ميلادي وارد شده و در کنار خانواده اي در حال زندگي است.
خانم و آقاي اليس در انتظار توليد کننده اي هستند که بتوانند با کمک آن آيمک 3 را به توليد انبوه برسانند اما معتقدند تا دو سال ديگر نمي توان انتظار ديدن اين روبات 200 دلاري را در فروشگاه ها داشت.
اليس معتقد است تا 10 سال ديگر همه خانه ها يک روبات خواهند داشت که در زدن چمنها، آشپزي و تميز کردن خانه ها کمک خواهند کرد و کاربردهاي بالقوه آنها پايان ناپذير است. به گفته وي صنعت روبات اکنون در مرحله اي مشابه مرحله دهه 1980 رايانه ها است، زماني که همه مي گفتند اين صنعت مجالي براي رشد نخواهد داشت.
بر اساس گزارش تلگراف، اين خانواده شرکت اسباب بازي سازي را راه اندازي کرده اند که در آن بر روي آخرين تکنولوژي هاي روباتيک کار مي کنند. آخرين ابداع مشهور اين خانواده که چندين ميليون نمونه از آن در سرتاسر جهان به فروش رسيد Cube World نام دارد.


نوشته شده در   دوشنبه 25 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode