ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1389     |     کد : 8833

تحليل ماهاتير محمد از موضوع هسته‌اي ايران

"ماهاتير محمد" نخست وزير پيشين مالزي گفت: با وجود انباشت سلاح هاي هسته اي در اسراييل، ادعاي غرب درباره بي اعتمادي نسبت به ايران يک فريب است...

 "ماهاتير محمد" نخست وزير پيشين مالزي گفت: با وجود انباشت سلاح هاي هسته اي در اسراييل، ادعاي غرب درباره بي اعتمادي نسبت به ايران يک فريب است.
به گزارش ايرنا، ماهاتير محمد در مقاله‌اي که در وبلاگ شخصي خود درج کرده، آورده است: اسراييل با داشتن سلاح هسته اي و امضا نکردن معاهدات بين المللي ادعا مي کند که از سلاح هاي هسته اي خود سوء استفاده نمي کند و به جاي آن کشوري مانند ايران مورد بي اعتمادي قدرت هاي غربي واقع مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه اسراييل با توجه به داشتن بمب هسته‌اي و رفتارهاي اين رژيم در گذشته، تهديدي براي ملت هاي جهان است، گفت: اسراييل همواره از امضاي پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي خودداري کرده است و هنگامي که به داشتن اين سلاح ها متهم شده از پذيرش و حتي انکار اين واقعيت نيز سر باز زده است.
در اين مقاله آمده است، روزنامه انگليسي "گاردين" در تاريخ 24 ماه مه (3 خرداد) سال جاري، در مطلبي با عنوان،"آشکار شد: چگونه اسراييل قادر است به آفريقاي جنوبي بمب بفروشد"، نوشت که اسناد محرمانه اي نشان مي دهند که در سال 1975، "پي. دبليو.
بوتا وزير دفاع آفريقاي جنوبي از "شيمون پرز" وزير دفاع اسراييل درخواست خريد کلاهک هاي هسته اي کرده که به اين درخواست با در اختيار گذاشتن سه نوع کلاهک در اندازه هاي متفاوت جواب مثبت داده شده است.
وي در ادامه اين مقاله مي نويسد: اين ادعا ثابت مي کند که اسراييل داراي سلاح هسته اي است. اسراييل نيز از سويي ديگر ادعا مي کند "اگر" اين رژيم داراي سلاح هسته اي باشد آن را فقط براي بازدارندگي استفاده مي کند و از آن سوء استفاه نخواهد کرد که البته رفتار رژيم اسراييل خلاف اين مطلب را به اثبات مي رساند.
نخست وزير پيشين مالزي در ادامه مي نويسد: آنچه باعث شگفتي است حملات اسراييل به سرزمين هاي فلسطين است که در آن از انواع بمب ها، موشک ها و همچنين بولدوزر جهت تخريب خانه هاي مردم فلسطين استفاده مي شود. اسراييل تمامي معاهدات بين المللي را زير پا مي گذارد. آيا اسراييل که داشتن سلاح هاي هسته اي را "قدرت بازدارنده" مي خواند و اين رفتارهاي وحشيانه را مرتکب مي شود، از سلاح هسته اي بر عليه مردم استفاه نخواهد کرد.
وي مي نويسد: حمله اخير اسراييل به ناوگان کمک هاي مردمي به غزه که در آب هاي بين المللي رخ داد، خود گواهي است بر اين مدعا که اين رژيم نمي تواند مورد اعتماد ملل ديگر قرار گيرد.


نوشته شده در   شنبه 23 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode