ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 مرداد 1389     |     کد : 8814

هرچه زودتر زمين را ترک کنيد

«وقتش رسيده که زمين را ترک کنيم» اين هشداري است که يکي از مشهورترين فيزيکدانان جهان ، استفان هاوکينگ خطاب به انسان ها مي گويد تا نسل آنها را از خطر نابودي نجات دهد...


 «وقتش رسيده که زمين را ترک کنيم» اين هشداري است که يکي از مشهورترين فيزيکدانان جهان ، استفان هاوکينگ خطاب به انسان ها مي گويد تا نسل آنها را از خطر نابودي نجات دهد.
به گزارش مهر، استفان هاوکينگ در مصاحبه اي با وب سايت BigThink به انسان ها هشدار داده که آينده دراز مدت زمين و ساکنانش در فضاي خارج از اين سياره است.
وي گفت:«چند هزار سال يا چند ميليون سال ديگر را فراموش کنيد، خطر نابودي طي صد سال آينده انسان را تهديد مي کند زيرا تا چند صد سال ديگر جلوگيري از وقوع فجايع انساني بر روي زمين غير ممکن خواهد شد. نسل انسان نبايد تمامي آينده خود را بر روي اين سياره سرمايه گذاري کند.من مي توانم خطر بزرگي را ببينم که نسل بشر را تهديد مي کند. در گذشته بقاي نسل بشر بارها به خطر افتاده است، فاجعه موشکي کوبايي ها در سال 1963 يکي از اين دفعات بوده است. تناوب دفعات وقوع چنين حوادثي در آينده رو به افزايش گذاشته است اما من خوشبينم در صورتي که بتوانيم تا دو قرن ديگر از بروز چنين فجايعي جلوگيري کنيم، نسل ما با گسترش يافتن در فضا ايمن خواهد ماند».
رفتن به سياره اي ديگر صرف نظر از مهاجرت و اقامت انسان در آن سياره به تنهايي آغاز چالشي بزرگ است. به گفته «کاترين فريز» از دانشگاه ميشيگان نزديکترين ستاره به زمين ستاره پروکسيما - قنطورس است که 4.2 سال نوري از زمين فاصله دارد. اين به آن معني است که در صورتي که بتوانيم با سرعت نور حرکت کنيم، 4.2 سال ديگر به آنجا خواهيم رسيد که با احتساب پيشرفته ترين علوم راکتي که در حال حاضر در اختيار بشر است، انسان مي تواند تا 50 هزار سال ديگر به اين ستاره برسد.
هاوکينگ مي گويد:«بايد سرعت عمل به خرج داد زيرا امکان جلوگيري از فجايع بشري تا دو قرن ديگر از بين خواهد رفت و تنها فرصت باقي مانده براي بقاي طولاني مدت انسان، ترک زمين و پخش شدن در فضا است. ما در صد سال گذشته پيشرفتهاي قابل توجهي داشته ايم و اگر بخواهيم صد سال آينده نيز به اين پيشرفتها ادامه دهيم، بايد زمين را ترک کنيم».
اين اولين باري نيست که هاوکينگ درباره سرنوشت ناگواري که در انتظار انسان است هشدار مي دهد. وي در سال 2006 اعلام کردن زمين به شدت در خطر نابودي قرار دارد و به تازگي در اين باره بسيار سخن مي گويد.
وي در ماه آوريل از خطر ارتباط با بيگانگان فضايي سخن گفت و اعلام کرد اين موجودات قطعا وجود دارند و انسان بايد به هر قيمتي از برقراري ارتباط با آنها پرهيز کند.
اين فيزيكدان مشهور گفت:در مغز رياضيدان من، اعداد به تنهايي مي توانند درباره وجود بيگانگان فضايي استدلال کنند. چالش اصلي کشف اين است که اين موجودات چه شکلي دارند.
وي سئوال خود را با گفتن اينکه احتمالا اين موجودات با حيات ميکروبي يا جانداران ساده برابري مي کنند، پاسخ مي دهد. گونه اي از حيات که در تقريبا در تمامي تاريخ حيات زمين وجود داشته و به گفته هاوکينگ مي تواند انسان را با خطري بزرگ مواجه کند.
هاوكينگ در ماه مي اعلام کرد باور دارد انسان مي تواند ميليونها سال به سوي آينده سفر کرده و سياره تخريب شده خود را بازسازي و احيا کند. در صورتي که بتوان فضاپيماهايي ساخت که سريعتر از سرعت نور پرواز مي کنند، يک روز بر روي عرشه چنين کشتي برابر يک سال بر روي زمين خواهد بود، اين به آن دليل است که طبق گفته انيشتن با شتاب گرفتن اجسام در فضا حرکت زماني که آنها را احاطه کرده کند مي شود.
اين فيزيكدان مي گويد:«روزگاري سخن گفتن از سفر در زمان جرم به حساب مي آمد و من براي اينکه مورد هجوم منتقدان قرار نگيرم از سخن گفتن درباره اين موضوع اجتناب مي کردم. اما اين روزها ديگر برايم اهميتي ندارد».


نوشته شده در   چهارشنبه 20 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode