ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 مرداد 1389     |     کد : 8550

برنامه هسته‌اي ايران محور مذاكرات دوجانبه لاوروف و كلينتون در هانوي

وزيران خارجه روسيه و آمريكا در حاشيه مجمع «آسه‌آن» با يكديگر ديدار و در خصوص برنامه هسته‌اي ايران، كره شمالي و سرنوشت خلبان روسي دستگير شده در آمريكا مذاكره كردند...

 وزيران خارجه روسيه و آمريكا در حاشيه مجمع «آسه‌آن» با يكديگر ديدار و در خصوص برنامه هسته‌اي ايران، كره شمالي و سرنوشت خلبان روسي دستگير شده در آمريكا مذاكره كردند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «اينترفكس»، "سرگئي لاوروف " وزير امور خارجه روسيه و "هيلاري كلينتون " وزير امور خارجه آمريكا روز گذشته در حاشيه مجمع كشورهاي جنوب شرق آسيا «آسه‌آن» در هانوي با يكديگر ديدار و در خصوص برنامه هسته‌اي ايران، روند اوضاع پيرامون كره شمالي و همچنين وضعيت رسيدگي به پرونده قضايي "كنستانتين ياروشينكو " خلبان روسي دستگير شده توسط سرويسهاي امنيتي آمريكا در ليبريا به جرم قاچاق مواد مخدر گفتگو كردند.
"فيليپ كرولي " مشاور وزير امور خارجه آمريكا در مسائل اجتماعي و مطبوعاتي روز جمعه در جريان كنفرانس مطبوعاتي در واشنگتن يادآور شد كه روند رسيدگي به اين موضوع مراحل اوليه خود را طي مي كند و مسائلي وجود دارد كه وزراي امور خارجه آمريكا و روسيه مي توانند در مورد آن به گفت‌وگو بپردازند.
به گفته كرولي، كلينتون همتاي روسي خود را در جريان دقيق اين پرونده قرار مي دهد.
وي پيش از اين از روسيه بخاطر نقض ضوابط بين المللي در خصوص اجراي تشريفات لازم براي اطلاع دادن به مقامات ديپلماتيك روسي در خصوص دستگيري يكي از اتباع اين كشور معذرتخواهي كرده بود. "كنستانتين ياروشنكو " در اوايل هفته به اتهام مشاركت در قاچاق مواد مخدر از كشورهاي آمريكاي لاتين به آفريقاي شمالي، اروپا و آمريكا در ليبريا دستگير، بطور مخفيانه به خاك آمريكا انتقال و تحويل مقامات قضايي نيويورك شد. جلسات دادگاه مربوط به رسيدگي به پرونده اين تبعه روسي در اواسط ماه آگوست آغاز خواهد شد.


نوشته شده در   شنبه 2 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode